(شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸) ۱۴:۰۶

برنامه‌ اجرای پویش «بدون قیمت نخریم» در استان تهران در حال تدوین است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت برای اجرای پویش «بدون قیمت نخریم» گفت: سازمان صنعت استان تهران در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای این پویش است.
یدالله صادقی  در مورد پویش «بدون قیمت نخریم» که به تازگی برای اجرای آن  در استان‌های سراسر کشور از سوی وزارت صنعت ابلاغیه‌ای صادر شده است، گفت: این ابلاغیه دریافت شده و در حال برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای آن هستیم و به محض جمع‌بندی در رابطه با نحوه اجرای آن اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود. 
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر لزوم درج قیمت روی کالا افزود: در قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی این موضوع پیش‌بینی شده و براساس قانون؛ عرضه‌کنندگان کالا و خدمات موظف و مکلفند قیمت کالا یا خدماتی که عرضه می‌کنند در معرض دید مصرف‌کنند گان  قرار دهند. 
 
وی با اشاره به اینکه یکی از تخلفاتی که به طور دائم از سوی بازرسان سازمان صنعت به تعزیرات حکومتی گزارش می‌شود عدم درج قیمت روی کالا و خدمات است، بیان داشت: البته مشکلی در زمینه درج قیمت کالاهای کارخانه‌ای وجود ندارد زیرا قیمت این دسته از کالا از مبدا تولید بر روی کالا درج می‌شود اما کالاهایی که به صورت فله عرضه می‌شود و یا کیف، کفش و پوشاک از مبدا تولید بدون قیمت عرضه می‌شود و ممکن است در مغازه‌ها هم قیمت بر روی آن درج نشود. 
 
صادقی با بیان اینکه عدم درج قیمت روی کالا و خدمات طبق قانون نظام صنفی تخلف است، گفت: بنابراین عرضه‌کنندگان کالای بدون قیمت برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند. 
 
وی افزود:  با معطوف شدن توجه وزارت صمت روی موضوع عدم درج قیمت کالا و قلمداد کردن افرادی که قیمت را روی کالا‌های فروشی خود درج نمی کنند به عنوان گران‌فروش، وزارت صنعت، معدن و تجارت از سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها طی ابلاغیه‌ای با موضوع پویش «بدون قیمت نخریم» درخواست کرده تا در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا هم فروشندگان بر روی کالایی که عرضه می‌کنند قیمت درج کنند و هم با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی از مردم و خریداران خواسته شود که کالایی که قیمت بر روی آن درج شده را خریداری نکنند. 
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: هدف از اجرای این پویش این است که مردم با نخریدن کالا از مغازه‌هایی که قیمت کالا را درج  نمی‌کنند این قبیل فروشندگان را تنبیه و در مقابل از  مغازه‌‌ها یا فروشگاه‌هایی خرید کنند که در قیمت شفافیت دارند و قیمت را بر روی کالاها فروشی خود درج می‌کنند.  
 
وی با تاکید بر اینکه برای اجرای هر چه بهتر این پویش نیازمند کمک مصرف‌کنندگان هستیم، گفت: بر این اساس علاوه بر اینکه بازرسان ما واحدهای متخلف را به تعزیرات معرفی می‌کنند مردم هم باید مغازه‌های بدون درج قیمت را معرفی کنند. 
 
صادقی گفت: در حال حاضر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال برنامه‌ریزی است تا با کمک اتاق اصناف پویش «بدون قیمت نخریم» را اجرایی کند. 

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.