(چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۳۴

آغاز روند نزولی قیمت جوجه یکروزه در بازار/قیمت هر قطعه جوجه به ۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید

فارغی از آغاز روند نزولی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: دخالت‌های مسئولان وزارت صمت در صادرات تخم مرغ نطفه دار منجر به کاهش قیمت جوجه یکروزه در بازار شده است.
غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه پ، با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه روند نزولی در بازار به خود گرفته است، اظهار کرد: دخالت‌های مسئولان وزارت صمت در صادرات تخم مرغ نطفه دار منجر به بر هم ریختگی بازار شده است.
 
وی افزود: علی رغم آنکه مسئولان وزارت صمت، صادرات تخم مرغ نطفه دار را ممنوع اعلام نکردند، اما در عمل اجازه این کار را نمی‌دهند.
 
فارغی با اشاره به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان بیان کرد: هم اکنون تولیدکنندگان با شیوع بیماری و مشکلات تامین نهاده روبرو هستند که همین امر موجب شده تا نهاده با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان نرسد.
 
این مقام مسئول متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر افت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه طی یک هفته اخیر در بازار است.
 
 
وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۵۵۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است، بیان کرد: عرضه جوجه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومانی مرغداران است.
 
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه میزان تولید جوجه یکروزه در ماه مهر را ۱۱۵ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که میزان تولید در آبان به ۱۲۰ میلیون قطعه و از دی به بعد به سبب جوجه ریزی شب عید به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه برسد.
 
به گفته فارغی، بنابر آمار طی چند هفته اخیر ۲.۵ تا ۳ میلیون قطعه جوجه مازاد به بازار‌های هدف صادر شده است که این میزان چشمگیر نیست.
 
وی مازاد تولید جوجه یکروزه در ماه مهر را ۵ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: در ماه‌های آتی، میزان مازاد به ۱۰ تا ۱۵ میلیون قطعه می‌رسد که اگر بنا به هر دلیلی اجازه صادرات داده نشود، تولیدکنندگان با زیان چشمگیری مواجه می‌شوند.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه نظام توزیع نهاده به شدت نابه سامان است، تصریح کرد: نظام توزیع نهاده به ویژه ذرتاز شرایط مساعدی برخوردار نیست که به همین دلیل از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر تمهیداتی در این خصوص بیندیشند، در غیر این صورت این موضوع تاثیر سو خود را بر بازار می‌گذارد.

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.