(چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸) ۰۷:۴۴

برداشت گردو از باغات استان‌ تهران آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران گفت: عملیات برداشت گردو از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات این استان آغاز شد.
کریم ذوالفقاری  اعلام کرد: عملیات برداشت گردو از باغات شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، ملارد و رباط کریم آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن گردو از باغات استان‌تهران برداشت شود.
 
وی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ تن گردو برداشت کردیم که بدلیل سرمازدگی و آسیب جدی به باغات گردو میزان تولید این محصول در سال گذشته کاهش یافت.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران ادامه داد: در سال گذشته کاشت گردو در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات استان‌تهران انجام شد که بدلیل سرما و بارش برف در فروردین ماه سال گذشته میزان برداشت گردو با کاهش روبه رو بود.
 
وی خاطرنشان کرد: آفت کرم خراط آسیب جدی به درختان گردو وارد می کند که با اقدامات انجام شده امسال با مراقبت های انجام شده مبارزه با این آفت در باغات گردو در دستور کار قرار گرفت.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: همچنین با انجام عملیات سرشاخه کاری درختان گردو پیش بینی می شود امسال میزان برداشت گردو از باغات این استان نسبت به سال گذشته با افزایش قابل قبولی همراه باشد.
 
به گفته ذوالفقاری، بدلیل کیفیت مناسب محصول گردو در باغات استان تهران این محصول به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.
 
استان‌تهران ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که شهرستان های دماوند، فیروزکوه و شمیرانات بیشترین محصولات باغی و کشاورزی تولید می کنند.

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.