(سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۴:۱۱

واردات ۱۲۰ هزار تنی خوراک دام و طیور/استمرار واردات تا پایان امسال

مدیرکل خدمات بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از وارد شدن دو محموله کنجاله سویا و جو به میزان ۱۲۰ هزار تن از مبدأ هند و آلمان خبر داد و گفت: تا پایان امسال، حدود هشت کشتی دیگر نیز درخواست ورود داشته‌اند که میزان آن تا پایان سال به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

رضا کریمی اظهار کرد: هیچ مشکلی از نظر واردات و تامین خوراک دام و طیور وجود ندارد، چراکه تنها شرکت پشتیبانی امور دام از چند روز گذشته تا پایان امسال حدود بیش از ۶۰۰ هزار تن از این کالای اساسی را وارد خواهد کرد که این محموله‌ها به غیر از میزان واردات بخش خصوصی است.
وی افزود: طی هفته گذشته یک فروند کشتی پانامایی محموله ۶۵ هزار تنی جو را وارد کرد که تخلیه آن تا پایان امروز به طول می‌انجامد و بامداد امروز نیز یک محموله ۵۵ هزار تنی کنجاله سویا از هندوستان وارد شد که بعدازظهر امروز پس از دریافت تاییدیه‌های آزمایشگاهی و قرنطینه‌ای تخلیه آن آغاز می‌شود و تا حدود یک هفته ادامه خواهد داشت.
مدیرکل خدمات بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: تقریبا به طور میانگین دو کشتی در بندر امام خمینی پهلو می‌گیرند و بار خوراک دام و طیور عمدتا از کشورهای برزیل‌، آرژانتین، آلمان، اوکراین، روسیه، هند و ... تامین می‌شود.
کریمی گفت: پس از واردات نهاده‌های تولید آن را بین تولیدکنندگان و تشکل‌های مرتبط با آن‌ها توزیع می‌کنیم تا نیاز آن‌ها تامین شود و مشکلی در این ارتباط نداشته باشند و تنها با وارداتی که تا پایان امسال خواهیم داشت، از هم اکنون تا سال آینده هم هیچ مشکلی از نظر واردات، تامین و ذخایر استراتژیک کشور وجود ندارد.


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.