(سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷) ۱۱:۰۶

استاندارد گلاب و اسانس گل‌محمدی بازنگری می‌شود

استاندارد گلاب واسانس گل محمدی با حمایت دفترهماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون گل محمدی و گیاهان معطر بازنگری و به روز می شود.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر در این زمینه گفت: در دهمین جلسه هیأت مدیره که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی برگزار شد بازنگری و تدوین موضوع استاندارد حوزه گلاب و اسانس گل محمدی مورد بررسی قرار گرفت.
«زهرا صاحبنظر» با یادآوری اینکه استاندارد حوزه گلاب در 50 سال پیش تدوین شده و در همان زمان نیز ناقص بوده است، این حوزه را نیازمند بازنگری و تدوین مجدد خواند و گفت: از سوی دیگر، با توجه به انجام کشت در مناطق مختلف و متفاوت بودن کیفیت گل های مناطق سراسر کشور از جمله تبریز و کاشان، گلاب این گل ها نیز متفاوت است و استاندارد فعلی با این محصولات همخوانی ندارد.
وی بیان کرد: مورد دیگری که بر ضرورت تدوین و بازنگری مجدد استاندارد حوزه گلاب تاکید دارد میزان اسانس تعریف شده در گلاب برای صادرات به کشورهای دیگر است که باید تمامی مشکلات تولیدکنندگان را در نظر بگیرند و دوباره این استاندارد بررسی شود.
صاحبنظر درباره بررسی استاندارد اسانس گل محمدی نیز گفت: در این جلسه، استاندارد حوزه گل محمدی نیز بررسی شد زیرا این استاندارد براساس کیفیت گل های ایران نیست و بر اساس استاندارد کشورهای دیگر از جمله ترکیه و بلغارستان ترجمه شده و در کشور استفاده می شود به همین منظور با اسانس گل های محمدی تولید شده در کشور مطابقت ندارد و برای فروش محصولات با مشکل مواجه می شویم.
وی گفت: به منظور بررسی و تدوین دوباره، کانون گل محمدی و گیاهان معطر اصلاحات استاندارد این دو حوزه را انجام داده و به اداره استاندارد ارائه کرده است و نماینده کانون به عنوان دبیر کمیته تدوین استاندارد معرفی شده تا با همکاری اداره استاندارد این موضوع را اجرایی و نهایی کند.


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.