(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۳

صادرات آلمان به ایران 85 درصد رشد کرد

آمارهای رسمی اداره آمار فدرال آلمان نشان می دهد که ارزش کالاهای آلمانی صادر شده به ایران در ماه اکتبر به حدود ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۴۵۵ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد رشد نشان می دهد .

آمارها نشان می دهد که صادرات آلمان به ایران در ماه اکتبر یعنی یک ماه قبل از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت و‌کشتیرانی ایران افزایش یافته است.
این افزایش نشان دهنده تمایل شرکت های کوچک‌و متوسط آلمانی برای ادامه تجارت با ایران به رغم ریسک تحریم شدن از سوی دولت آمریکا است.
آمارهای رسمی اداره آمار فدرال آلمان نشان می دهد که ارزش کالاهای آلمانی صادر شده به ایران در ماه اکتبر به حدود 400 میلیون یورو معادل 455 میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد رشد نشان می دهد و بالاترین حجم صادرات در یک ماه از سال 2009 تاکنون است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال خروج از برجام، روز 5 نوامبر  تحریم های جدیدی را علیه ایران به اجرا گذاشت. وی گفته هدف از این تحریم ها فلج کردن اقتصاد نفتی ایران و وادار کردن رهبران این کشور به دست کشیدن از بلندپروازی های هسته ای و برنامه موشکی و همچنین توقف حمایت از گروه های شبه نظامی در سوریه، یمن و لبنان است.
بر اساس این گزارش حدود هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی دارای روابط تجاری با ایران هستند و 130 شرکت شعباتی را در ایران دایر نموده اند. شرکت های چند ملیتی نظیر زیمنس آلمان به دلیل ترس از تحریم های آمریکا پیشتر از بازار ایران خارج شده اند.
میشائیل توکاس از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت، شرکت های کوچک و متوسط بخش عمده صادرات به ایران را به خود اختصاص داده اند. مواد شیمیایی حدود نیمی از صادرات آلمان به ایران را تشکیل می دهد و ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات هم یک سوم صادرات آلمان به ایران است.
توکاس گفت، شرکت های کوچک و متوسط آلمانی صادر کننده به ایران یک ریسک‌حساب شده کرده اند و معتقدند هدف از تحریم ها متوقف کردن پروژه های بزرگ در بخش های کلیدی همچون بانکداری و کشتیرانی است. «دوستان آمریکایی ما رویکرد سختگیرانه ای نسبت به شرکت های بزرگ و بخش های کلیدی نظیر  بیمه، کشتیرانی، بانکداری و مخابرات دارند.»


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.