(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵) ۱۰:۲۶

توزیع شیر در اماکن دولتی مساوی با افزایش سرانه مصرف و بهبود اقتصاد دامدار

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس با بیان اینکه تعطیلی دامداری ها امنیت غذایی کشور را به خطر می اندازد،گفت: توزیع سراسری شیر در اماکن دولتی راهکاری برای افزایش سرانه مصرف لبنیات و بهبود وضعیت اقتصادی دامداران تلقی می شود.
مجیدکیان پور درباره وضعیت صنعت دامداری درکشور،گفت:صنعت دامداری منبع تامین لبنیات  شهروندان به شمارمی آید؛بنابراین عدم حمایت از صنعت دامداری  بطورحتم  سلامت شهروندان را در زمینه تامین مواد لبنی با تهدید روبرو می کند.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع سراسری شیر در اماکن دولتی و مدارس راهکاری برای افزایش سرانه مصرف لبنیات و بهبود وضعیت اقتصادی دامداران  تلقی شود،تصریح کرد:خرید تضمینی شیر و پرداخت به موقع بهای شیر انگیزه دامدار را برای افزایش  تولید را رقم می زند.

کیان پور افزود:حذف برخی از مواد خوراکی غیرمفید با توزیع شیر درمدارس، ادارات و پادگان  به طریق مدوام می تواند،عملیاتی شود و از همین رو می توان باافزایش مصرف لبنیات از بیماری های ناشی ازکمبود کلیسم  نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دولت با راهکاری اقتصادی نرخ تولید در صنعت دامداری را کاهش دهد، یادآورشد:توزیع ارزان قیمت نهاده های دامی،حضور شرکت های دانش بنیان،ایجاد بازار،تسهیل و تداوم در صادرات از عواملی است که باید در صنعت دامداری در اولویت قرار بگیرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شیر دامداران برای بقای دامدار در صنعت دامداری  باید با نرخ بهینه از  دامدار  خریداری شود،یادآورشد: عدم حمایت از صنعت دامداری  به قیمت به خطرافتادن امنیت  غذایی مردم کشور تمام می شود.

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.