(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵) ۰۹:۱۵

لطف‌الله سعیدی در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران مطرح کرد

با حذف یک صفر از پول ملی اتفاق بااهمیتی در اقتصادی نمی‌افتد

حذف صفر از پول ملی، تصمیم سختی است و اجرایی کردن آن هزینه‌بر خواهد بود.
«ریال» برداشته می‌شود به‌جایش در تمام معاملات و حسابرسی‌ها «تومان» گذاشته می‌شود. تومانی که البته از پیش‌ترها در تمام مراودات روزانه مردم استفاده می‌شد و تنها در نوشته‌ها و حسابرسی‌ها بود که نامی از ریال آورده می‌شد. فاصله یک صفر میان تومان و ریال البته همیشه شک و شبهه در مقدار قیمت کالا را به وجود می‌آورد، اما تقریباً دیگر چند سالی می‌شود که حتی برچسب‌های کالاها در فروشگاه‌ها هم به تومان نوشته می‌شود.

به‌هرحال هرچه باشد، دولت چهارشنبه هفته گذشته، به‌یک‌باره تصمیم گرفت ریال را حذف کند و به‌طورکلی تومان را جایگزین کند. اقدامی که به معنای حذف یک صفر از پول ملی کشور است. لطف‌الله سعیدی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران درباره این تصمیم دولت اعلام کرد: به نظر اتفاق بااهمیتی ناشی از این تصمیم دولت در اقتصادی و حوزه‌های مالی نمی‌افتد.

به گفته او، در حال حاضر هم رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرده است که با این اقدام تنها نوعی همیاری و همنوایی در جامعه رخ خواهد افتاد. به همین خاطر هم به نظر من این مسائل یکسری بار روانی جامعه را تسهیل می‌کند.

بر اساس صحبت‌های سعیدی، در صحبت‌هایی که تابه‌حال درباره حذف صفر از پول ملی کشور مطرح‌شده، ماجرا حول حذف 3 صفر مطرح می‌شد. اما حالا چیزی که بیان‌شده، حاکی از حذف یک صفر است. او ادامه داد: البته می‌توان گفت که شاید این اقدام دولت شاید مقدمه‌ای به لحاظ اجتماعی و روانی برای رسیدن به حذف آن سه صفر باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین تأکید کرد: حذف صفر از پول ملی، تصمیم سختی است و اجرایی کردن آن هزینه‌بر خواهد بود. بنابراین اگر قرار است حذفی صورت بگیرد، مسئولان باید بررسی‌های زیادی درباره آن انجام دهند. به‌هرحال شاید زمانی که این لایحه به مجلس برده شود، حذف سه صفر هم رخ دهد، اما آنچه مشخص است، این اقدام، اقدامی مهم و سخت برای اقتصاد است.

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.