(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵) ۰۸:۵۲

خرید مرکبات یخ زده باغداران مازندرانی توسط دولت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از پیشنهاد خرید مرکبات یخ زده توسط دولت از کشاورزان خبر داد و گفت: با این پیشنهاد امیدواریم بخشی از ضرر کشاوزران جبران شود.
نورمحمد تربتی‌نژاد درباره  تصمیم دولت برای مرکبات یخ زده در مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه کشاورزان از سرمای ناگهانی حدود یک ماه گذشته متضرر شده اند پیشنهادهای مختلفی از سوی دولت ارائه شده که در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دلالان از شرایط سرمای هوا برای خرید زیرقیمت محصولات کشاورزان سو استفاده کرده اند و در همین راستا پیشنهادهایی داده شده است تا بخشی از ضررهای کشاورزان جبران شود. بر اساس قانون، صندوق بیمه کشاورزی با توجه به تعهداتش و انواع بیمه‌نامه می‌تواند 20 تا 90 درصد خسارت وارده را جبران کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه یکی از پیشنهادات این است که دولت تمام میوه های  یخ زده را از کشاورزان با قیمت 500 تومان خریداری کند، تصریح کرد: چند روز گذشته روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که باغداران خسارت دیده که پیش‌تر نسبت به خرید بیمه نامه مرکبات اقدام کرده اند، پیش از محو آثار خسارت به نزدیکترین شعبه اصلی یا دفاتر شرکت های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت نمایند.

وی ادامه داد: در صورتی که پیشنهاد خرید مرکبات یخ زده توسط دولت از کشاورزان در مجلس بررسی و نهایی شود بخشی از ضررهای کشاورزان جبران خواهد شد،‌البته کشاورزانی که بیمه هستند نیز می توانند علاوه بر کمک دولت خسارت خود را از بیمه دریافت کنند./ تسنیم

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.