چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۹۸۹۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
جلسه مهم درباره حذف ارز ترجیحی

بررسی قیمت غذای شهروندان بدون ارز

به‌دنبال طرح سناریوهای مختلف درخصوص ارز کالاهای خوراکی و نوشیدنی، با پیگیری کانون صنایع غذایی به‌عنوان تشکل بالادستی حوزه غذا، نشست مشترک اصناف و اتحادیه‌های صنایع‌غذایی با برخی نمایندگان مجلس با هدف بررسی سیاست‌های ارزی بر بازار مواد خوراکی و نوشیدنی برگزار شد.

 
در این جلسه در یکسو نمایندگان مجلس شورای اسلامی سمیه رفیعی، اقبال شاکری و علی خضریان حضور داشتند و در سوی دیگر نمایندگان قریب به ۲۰ تشکل صنایع مختلف غذایی کشور و نیز هیات‌مدیره کانون انجمن‌های صنایع‌غذایی ایران به طرح مباحث و مشکلات صنعت غذا و به‌طور خاص بررسی تاثیر حذف ارز مرجع بر قیمت تمام‌شده محصولات غذایی پرداختند. در ابتدا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، صنعت غذای کشور را متولی امنیت غذایی مردم ایران دانست و تصریح کرد: «متاسفانه به‌رغم اهمیت صنایع‌غذایی و سهم بالای این صنعت در اشتغال و ارزآوری کشور، نگاه نهادهای سیاست‌گذار به این صنعت برابر با سایر صنایع مهم کشور نیست» باکری اضافه کرد: دو موضوع مهم که باید مورد بررسی قرار گیرد در وهله اول قانون انتزاع است که خواهشمندیم مجلس این موضوع را با پیگیری یا لغو یا به‌طور کامل تصویب کند تا دولت ملزم به اجرای کامل و صحیح قانون شود. موضوع دوم نیز نظارت بر کیفیت موادغذایی در سطح کشور است که با همکاری وزارت بهداشت و کانون صنایع‌غذایی می‌خواهیم بر تمامی محصولات غذایی عرضه‌شده در سطح کشور و فروشگاه را از تمامی منظر‌های کیفی، کمی، آزمایشگاهی و تقلبات به‌طور کاملا سختگیرانه بررسی و نظارت داشته باشیم.
 
سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، ضمن تصریح بر همت مجلس برای پیگیری مسائل صنایع مختلف به‌خصوص صنعت غذا در سال جهش تولید تاکید کرد: «ما در مجلس تلاش داریم تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها بدون مشارکت و همراهی ذی‌نفعان آن اتخاذ نشود.» رفیعی با اشاره به اینکه پیگیری مشکلات صنعت غذا نیازمند شفاف شدن هرچه بیشتر مسائل و اولویت‌بندی برای رفع آن است گفت: «تواتر این دست جلسات و ارتباط هرچه بیشتر اهالی صنعت غذا با کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌تواند به افزایش بیشتر دقت قوانین در رفع مشکلات ذی‌نفعان آن منجر شود. موضوع صنایع‌غذایی و امنیت غذایی و ایجاد امنیت خاطر برای تولید‌کننده و مصرف‌کننده احتیاج به یک نگاه چهاروجهی دارد. نظر ما بر این است که برای رسیدگی و حل مشکلات مربوط به صنعت غذا به جای فراکسیون یک کارگروه چابک کار آمد در مجلس شکل بگیرد تا بتواند مسائل را به‌صورت عملیاتی پیش ببرد و همچنین متشکل از کمیسیون کشاورزی، صنایع و بهداشت مجلس باشد.» محمدرضا مرتضوی، رئیس هیات‌مدیره کانون صنایع‌غذایی به معرفی کانون صنایع‌غذایی به‌عنوان اصلی‌ترین تشکل بالادستی در صنعت غذا پرداخت و از نمایندگان صنایع مختلف غذایی کشور خواست به طرح مشکلات و پیشنهادهای خود بپردازند.
(چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹) ۱۰:۱۰
فریدون
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ Denmark
0
0
0

روز بخیر ، در این جلسه فقط سه نفر صحبت کردن؟ سمت یکنفر از نمایندگان ( عضو کمیسون کشاورزی) مشخص شد دو نفر دیگر چه سمتی داشتند بعد از مدتها کانون صنایع غذایی اقدامی ول ناقص انجام دادن شایسته صنایع غذائی این نبود شایسته بود کهدر این جلسه حداقل یک یا دو نفر ازمعاونین هییت رییسه مجلس و ۲نفر از هر کمیسیون مربوطه ( کشاورزی ، بهداشتی ، اقتصادی ، گمرکی و ........) حضور میداشتن


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها