سه شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۹۸۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس اقتصاد

صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی از بازگشت ارز معاف شد

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تجار ایرانی فعال در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی مهندسی ویژه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ علاوه بر معافیت از پرداخت مالیات از بازگشت ارز نیز معاف هستند.

شهلا عموری  اظهار کرد: برابر با بخشنامه اخیر معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، اعمال نرخ صفر مالیاتی به درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات، منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور است.
 
وی ادامه داد: اعمال نرخ صفر مالیاتی موضوع ماده ۱۴۱ قانون مالیات‌های مستقیم به درآمد حاصل از صادرات کالا و خدمات برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات، طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور با رعایت مقررات مربوط است.
 
دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه تجار ایرانی فعال در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی مهندسی ویژه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ علاوه بر معافیت از پرداخت مالیات از بازگشت ارز نیز معاف هستند، تصریح کرد: صادرات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از شمول این حکم مستثنی هستند و نیازی به پرداخت مالیات و بازگشت ارز ندارند.
 
رئیس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: اعمال معافیت مالیاتی موضوع بند (ب) ماده ۴۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به سود تفاوت نرخ ارز حاصل از صادرات در عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور با رعایت مقررات اعلامی است.
 
وی ادامه داد: صادرات بخش کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ از این حکم نیز مستثنی و از پرداخت مالیات و بازگشت ارز معاف هستند.
 
عموری خاطرنشان کرد: اعمال سایر معافیت‌ها یا نرخ صفر مالیاتی از جمله مواد ۸۱ و ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی و معافیت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری موضوع قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، فارغ از برگشت ارز حاصل از صادرات آن‌ها، با رعایت مقررات در نظر گرفته شده امکان‌پذیر است.
(سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها