یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۷:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۸۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آغاز طرح واکسیناسیون دام عشایر در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان از آغاز طرح واکسیناسیون ۷۰۰ هزار راس دام عشایری استان از روز شنبه خبر داد.

مصطفی زبردست پور درباره شروع واکسیناسیون دام های عشایری لرستان علیه طاعون نشخوار کنندگان کوچک افزود: واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک از شنبه چهارم بهمن در لرستان آغاز شده است.
زبردست اضافه کرد: در اجرای این طرح ۵۰ نفر نیروی واکسیناتور در مدت یک ماه ۷۰۰ هزار راس دام عشایری استان مستقر در مناطق قشلاقی شهرستان پلدختر و استان های خوزستان وایلام را برعلیه این بیماری واکسینه خواهند کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری های کشنده و بسیار خطر ناک دام سبک است که قابلیت انتقال به نشخوار کنندگان حیات وحش را دارد و اجرای این طرح به منظور ایمن سازی دام های عشایر در مقابل این بیماری است.
لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری شامل ۸۴ هزار نفر دارد که ۴.۷ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و رتبه خانواری و جمعیتی آنها در سطح کشور به ترتیب هفت و ۶ است.
جمعیت عشایر لرستان ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می کنند و در مجموع سهم آنها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

(یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) ۰۷:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها