چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۹۷۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قوانینن تعزیرات بازدارنده نیست

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که جریمه تخلفات صنفی بازدارنده نیست و لازم است که مجلس به این موضوع ورود کند.

سعید محمدی پور در یک برنامه تلوزیونی اظهار کرد: قیمت تمام کالاها در سامانه ۱۲۴ به روز قابل مشاهده است. در بخش لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و بعد از آن افزایش قیمت دیگری ثبت نشده است. حتی در این مدت با کاهش قیمت نیز مواجه بوده است.  در صورتی که مردم گزارشی را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند،  اپراتور ۱۲۴ کد رهگیری گزارش را اعلام می‌کند و از طریق این کد نتیجه گزارش در کمتر از یک ساعت قابل پیگیری است.  
 
وی افزود: مردم فکر می‌کنند با ارائه گزارش به ما، مغازه‌دار دیگر تخلف گزارش شده را انجام نمی‌دهد، اما در واقع در مرحله بعد گزارش به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود که پروسه رسیدگی به شکایت‌ها در تعزیرات حکومتی چند روزی طول می‌کشد. در مرحله بعد چند روزی برای صدور حکم زمان لازم است. همچنین باید صاحب واحد صنفی احضار شود. در نهایت هم واحد صنفی جریمه می‌شود. موضوع مهم میزان بازدارندگی جریمه است. این موضوع ضعف قانون نیست و مشکل در به روزرسانی قانون تعزیرات است.  برای مثال جریمه عدم درج قیمت ۵۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد که باید در مجلس شورای اسلامی به این قوانین رسیدگی شود.  
 
وضعیت موجودی روغن مایع و جامد
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران همچنین با اشاره به وضعیت روغن نباتی در فروشگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی به واسطه حاشیه سود کم اقدام به فروش اجباری محصولات دیگر می‌کنند. به طور مثال شرکتی کالای بدون مخاطب را در کنار روغن نباتی به مغازه‌دار می‌فروخت که زمینه برای گران‌فروشی فراهم می‌شود.
 
به گفته محمدی پور در حال حاضر حجم کمتری روغن مایع نسبت به گذشته در دسترس است،  اما در سطح شهر موجود است. اما روغن جامد تقریباً موجود نیست.  
(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹) ۱۶:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها