چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۷۳۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۱ هزار تومان گرانفروشی است/ کمبودی در عرضه مرغ نداریم

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ ۲۱ هزار تومان بوده و فروش با نرخ بالاتر گرانفروشی است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است.
وی عرضه مرغ با نرخ های بالاتر را سودجویی واحدهای صنفی برشمرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید، نرخ فعلی مرغ در بازار به زیان مرغداران است که امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که تولید استمرار داشته باشد.
اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را بالای ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه های تولید، هفته آینده در کارگروه تنظیم بازار باید موضوع افزایش قیمت مرغ مطرح شود.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه ریزی شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای تامین مرغ شب عید، مشکلی در بحث توزیع نداریم چرا که بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته، ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی برای ایام پایانی سال صورت گرفته که این میزان‌ جوابگوی بازار داخل است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه تخصیص نهاده دامی با نرخ مصوب کماکان در حال انجام است، بیان کرد: دولت به ازای هر قطعه مرغ ۴ کیلو نهاده با نرخ مصوب تا سن ۴۰ روز در نظر گرفته است که به علت نگهداری مرغ بالای سن ۴۰ روز بخشی از نهاده مورد نیاز از بازار آزاد تامین‌ می شود.
اسداله نژاد نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار سیاه را ۳ هزار و ۷۰۰   تومان و کنجاله سویا را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد.
نایب رئیس کانون انجمن‌صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به پتانسیل تولید، امکان صادرات یک میلیون تن مرغ مازاد وجود دارد که به علت نبود سیاست گذاری منطقی، بحث صادرات منتفی است.
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: اگر تامین نهاده با نرخ مصوب به ۱۰۰ درصد برسد، دیگر شاهد بازار سیاه و عرضه با نرخ های بالاتر نیستیم.

(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها