چهارشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۷۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تکذیب شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی تهران

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحد‌های مرغداری صنعتی را تکذیب کرد.

بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی استان تهران را تکذیب کرد و گفت: بنابر آخرین آمار ۲۶ کانون در ۶ استان کشور همچون مازندران، مرکزی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی و کرمانشاه درگیر آنفلوانزای حاد پرندگان شدند.
گزارشی از سرایت بیماری آنفلوانزا به انسان نداشتیم
او با اشاره به اینکه گزارشی از سرایت بیماری آنفلوانزا به انسان نداشته‌ایم، افزود: با توجه به آنکه سویه بیماری h۵n۸ قابلیت سرایت به انسان را دارد، اما تاکنون گزارشی از ابتلای انسان به بیماری گزارش نشده است.
نقیبی ادامه داد: در استان‌های مازندران، اردبیل، مرکزی، تهران و کرمانشاه مورد جدیدی از بیماری نداشتیم، همچنین طی ۴۸ ساعت گذشته گزارشی از معدوم سازی و تلفات در خراسان جنوبی هم اعلام نشده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه روند شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ دهه اخیر در دنیا بی سابقه بوده است، بیان کرد: طی یک تا ۲ ماه اخیر، بیماری آغاز شده و تقریبا تمامی کشور‌های اروپایی، شرق آسیا و کشور‌های همسایه ما درگیر این بیماری شدند که آسیب جدی به صنعت طیور وارد شده است.
او با اشاره به اینکه پیش بینی عملکرد ویروس کاری دشوار است، گفت: گرچه انتظار شیوع ویروس و درگیری واحد‌ها با این بیماری را داشتیم، اما در کل پیش بینی عملکرد این ویروس دشوار است و برآورد می‌شود که تا پایان بهمن یک تعداد طیور بومی و صنعتی درگیر شوند.
نقیبی در پایان با بیان اینکه مدیران واحد‌های صنعتی از پنهان کاری اجتناب کنند، تصریح کرد: در واحد‌های صنعتی، مدیران واحد‌ها و مسئولان فنی بهداشتی افت مصرف دان، آب یا تولید و یا تلفات غیرعادی را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند و از پنهان کاری بپرهیزند چرا که سیر بیماری به گونه‌ای است که امکان پنهان کاری برای مدت طولانی وجود ندارد.

(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹) ۰۸:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها