دوشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۹۷۰۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی مازندران مطرح کرد:

آعاز تولید و توزیع بذر گندم، برنج و جو در مازندران

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی مازندران در حاشیه دیدار مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران از سایت تولید و فرآوری بذور اتحادیه تعاونی روستایی استان، گزارش کاملی از روند تولید بذور گندم، جو و شالی ارائه کرد و افزود: نزدیک به ۳هزار تن بذور از پیمانکاران طرف قرارداد خریداری و فرآوری و باهماهنگی زراعت استان بین کشاورزان توزیع و درحال توزیع است.

وی ارزش این بذور را بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال دانست و گفت: از این مقداربذور ۲۵۰۰تن گندم وجو و۴۲۰ تن شالی در ارقام مختلف از جمله طارم، شیرودی، ندا و فجر است که تاکنون ۱۲۵ تن فرآوری و بقیه تاپایان بهمن آماده توزیع خواهدبود.
وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کر:  ۹۵ درصد از بهای ارزش شالی به پیمانکاران پرداخت شد که درطی چندسال اخیر بی سابقه بوده و با حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی انجام گرفته است.
رنجبر یکی از مشکلات تولید بذر را کمبود نقدینکی دانست و تصریح کرد: باهم اندیشی با بانک های عامل و نشست تخصصی این مشکلات مرتفع خواهدشد.
گلچوب مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران در این دیدار به اهمیت و حساسیت تولید بذر اشاره کرد و گفت: بذر باید اسان در اختیار کشاورزان قرارگیرد.
در این بازدید، پورنصرالله مدیر زراعت جهادکشاورزی استان، حاتم نژاد مدیر تعاون روستایی استان، علیرضا رنجبر مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان و حسین رزاقی مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولیداستان حضور داشتند.

(دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹) ۲۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها