یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۶۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گزارشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای صنعتی تهران نداریم

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: گزارشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در واحدهای مرغداری صنعتی تهران اعلام نشده است‌.

هدایت اله اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی استان تهران نداشته‌ایم، اظهار کرد: بنابر آمار سازمان دامپزشکی، آنفلوانزای حاد پرندگان در مرغداری‌های خراسان جنوبی شیوع پیدا کرده است که خوشبختانه با عملکرد مناسب سازمان دامپزشکی در حال مهار و کنترل است، البته این به معنای مصون ماندن واحدها نیست، اما مرغداران به خاطر حفظ سرمایه خود خیلی نکات را رعایت می‌کنند.
او افزود: با توجه به درایت سازمان دامپزشکی امیدواریم هر چه سریع تر از این بحران عبور کنیم.
نرخ ۶۶ هزار تومانی تخم مرغ غیر منطقی است
اصغری در واکنش به عرضه تخم مرغ با نرخ ۶۶ هزار تومان در بازار بیان کرد: در حال حاضر برخی برندها اقدام به عرضه هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۶۶ هزار تومان در بازار می‌کنند، در حالی که در شرایط فعلی اقتصاد باید ملاحظه مردم را کرد تا تخم مرغ از سفره خانوار حذف نشود.
این مقام مسئول با بیان اینکه هر شانه تخم مرغ معمولی با نرخ هر کیلو ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود، گفت: ستاد تنظیم بازار قرار است تا پایان هفته نرخ مصوب تخم مرغ بسته بندی را اعلام کند که با اقدامات وزارت جهاد و وزات صمت و اعمال نظارت دستگاه‌های مسئول، بازار به تعادل می‌رسد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداردان میهن ادامه داد: با توجه به مشکلات اخیر تامین نهاده دامی، مقداری کسر تولید ناشی از تغدیه طیور داشتیم که هم اکنون با تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه، این مشکل مرتفع می‌شود‌ و کسری تولید قابل جبران است.
او از توزیع روزانه ۹۰ تا ۱۲۰ تن تخم مرغ در میادین میوه و تره بار تهران خبر داد و گفت: روزانه مقداری تخم مرغ از طریق اصناف در حال توزیع در تهران و سایر استان‌هاست و همواره برنامه داریم که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم تخم مرغ عرضه شود.
اصغری در پایان با اشاره به اینکه روزانه ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: با توجه به این میزان تولید، روزانه رقمی حدود ۲ تا ۵ درصد مازاد بر نیاز کشور است که در شرایط فعلی به سبب جایگزینی با دیگر کالاها و ازدیاد مصرف، مازادی نداریم.

(یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹) ۱۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها