شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۶۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۵ برابری قاچاق دام در کردستان

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۱۶ هزار و ۲۶۹ راس احشام قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷۳ درصد رشد داشته است.

علی خداویسی اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۹۸ نفر متهم دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در همین راستا ۴۸ باند متلاشی، ۸۴۴ وسیله نقلیه توقیف و سه هزار و ۷۵۱ پرونده قضائی برای متهمین تشکیل شده است.
خداویسی با اشاره به کشفیات ارز قاچاق در استان کردستان طی سال جاری، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۵۲ هزار و ۱۷۵ ارز خارجی و ۱۹ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی قاچاق در استان کشف شد.
وی افزود: همچنین در این مدت سه میلیارد ریال چک پول پانصد هزار ریالی قاچاق در استان کردستان کشف و ضبط شده است.
خداویسی اعلام کرد: در این مدت ۳۴ کیلو و ۴۳۱ گرم شمش طلا به ارزش ۲۲۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۲۴۴ هزار ریال و یکصد سکه انواع بهار آزادی کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به تعداد پرونده تشکیل شده در خصوص کشفیات کالای قاچاق در استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیان کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.
خداویسی به کاهش قاچاق سیگار در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و گفت: با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۴۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با اشاره به افزایش ۱۶۲ درصدی کشفیات لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۵۸۴ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق در استان کشف شد.
وی با بیان افزایش ۵۷۳ درصدی کشفیات قاچاق دام نسبت به ۹ ماهه سال گذشته افزود: ۱۶ هزار و ۲۶۹ رأس احشام قاچاق در سال جاری کشف شد.
خداویسی در ادامه سخنان خود به افزایش ۴۱ درصدی قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و گفت: امسال یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۲۸۹ لیتر سوخت، ۶۱ هزار و ۳۸۱ ثوب البسه، ۱۶۷ هزار و ۸۹ متر پارچه، کشف و ضبط شد.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در خصوص کشفیات محصولات سلامت محور استان نیز اظهار کرد: سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۸ قلم داروی قاچاق در استان کشف شده که کاهش ۹۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
خداویسی افزود: ۳ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چای قاچاق نیز در این مدت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

(شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها