پنج شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۶۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شیلات با نگاه پژوهش محور از صیادان بومی حمایت می کند

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:این اداره با نگاه پژوهش محور از صیادان بومی استان که به صورت قانونی در راستای صید و صیادی و حفظ ذخائر ارزشمند مشغول هستند،حمایت می کند.

عبدالرسول دریایی افزود: ایجاد توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های علمی است که بدون شک پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان می تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی ادامه داد: افق روشن توسعه و پیشرفت بدون شک با پژوهش، فعالیت علمی و در کنار آن پیگیری و حمایت میسر خواهد شد و بی‌شک این مهم نقشی اثرگذاری بر شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های شیلاتی دارد.
وی دراین رابطه گفت: وجود زمین‌های جدید پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی استان، پرورش ماهیان گرمابی و تیلاپیا، امکان تولید و پرورش خیار دریایی، گیاهان دریایی و صدف‌های مرواریدساز، آرتمیا، لابستر بخشی از ظرفیت‌های آبزی‌پروری در استان هرمزگان است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ارزآوری و جایگزینی با نفت استفاده کرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه با تلاش صیادان استان افزون بر ۳۸ درصد از صید انواع آبزیان کشور در این استان صورت می‌گیرد، بیان داشت: حمایت از صیادان بومی، صاحبان شناورهای سبک و توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی در حمایت از اشتغال و تامین معیشت پایدار آنان ضروری است.
دریایی گفت: برای ترمیم دریا و تقویت ذخایر دریایی، رهاسازی بچه‌ماهی و میگو در فصولی از سال صورت می‌گیرد که این کار با توجه به کمبود برخی ذخایر آبزی باید در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان نیز عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه از طرفی باید فعالیت‌هایمان را به سمت آب‌های دور ببریم، زیرا ثروت خوبی در آنجا نهفته است، ابرازداشت: در راستای رونق صنعت پرورش ماهی در دریا نیز باید صید را مدیریت کنیم و با ساماندهی صیادان محلی در قالب تعاونی‌ها آن‌ها بهتر می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها مشارکت خوبی داشته باشند.
استان هرمزگان  علاوه بربندرهای صیادی، موج شکن و ۳۹ مرکز تخلیه صید است که با برخورداری از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی و ۳۱ هزار صیاد فعالیت‌های گسترده‌ای برای حفاظت از منافع صیادان و ذخایر آبزیان دارد.


(پنج شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها