سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۶۰۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بزرگترین شهرک شیلاتی کشور ۴۰ هزار درهرمزگان شغل ایجاد می‌کند

استاندار هرمزگان گفت: بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در استان راه اندازی می‌شود که با اجرای کامل این طرح برای ۴۰هزارنفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

فریدون همتی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود شهرک شیلاتی۱۳ هکتاری مهرگان، یکی از طرح‌های مهم آبزی پروری در هرمزگان به شمار می‌رود که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: تاکنون مطالعه هشت هزار و ۸۰۰هکتار از این شهرک به پایان رسیده و برای تولید بیش از ۲.۵میلیارد لارو میگو و صنایع جانبی شامل سورتینگ، بسته بندی و سردخانه و زنجیره ارزش از تولید تا مصرف پیش بینی لازم انجام شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده و هم اکنون در مرحله پذیرش سرمایه گذار است.
همتی یادآورشد: در راه اندازی این شهرک شیلاتی از بروزترین فناوری و تجربیات بین المللی در زمینه پرورش میگو استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش شیلات می‌تواند به عنوان محور توسعه هرمزگان ایفای نقش کند، افزود: فعالیت این شهرک ها می‌تواند در راستای رونق تولید و اشتغال استان اثر چشمگیری داشته باشد.
استاندار هرمزگان، مجتمع پرورش میگوی ۱۳۹۱ هکتاری سدیج و  ۱۰۸۰هکتاری یکدار جاسک، مجتمع پرورش میگوی ۲۱۵۰هکتاری حسن لنگی بندرعباس، مجتمع پرورش میگوی ۱۳۵۱هکتاری لشتقان بندرخمیر و طرح پرورش ماهی در دریا به وسعت ۵.۵هکتار در بندرلنگه را از دیگر طرح‌های مهم و در دست اجرای بخش شیلات و آبزی پروری استان عنوان کرد.
همتی خاطرنشان کرد: مجتمع  گلخانه ای ۵۳هکتاری چلوگهره بندرعباس، ۵۲هکتاری شمیل بندرعباس، ۵۳هکتاری آبنمای رودان،  ۱۲۰۰هکتاری کلاوی سیریک و مجتمع گلخانه ای ۸۶۶هکتاری دشت بارق بشاگرد نیز به عنوان طرح‌های مهم بخش کشاورزی هرمزگان در مرحله آماده سازی زیرساخت ها، فراخوان جذب سرمایه گذار و عقد قرارداد سرمایه گذاری هستند.
وی با اشاره به اینک  در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی در راستای بهره وری از منابع آب و خاک در هرمزگان برداشته است، توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی را امری بسیار مهم و ضروری برشمرد و اظهارداشت: زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان با تمرکز بر روی کشت گلخانه ای و صنعت آبزی پروری درحال توسعه است.


(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹) ۲۱:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها