سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۵۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۵۰ درصد تولید تخم مرغ در استان مرکزی مازاد بر نیاز است

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد تولید تخم‌مرغ در استان مرکزی مازاد بر نیاز است که به همراه مازاد مرغ تولیدی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

مجید آنجفی ظهر سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی اراک، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دام و طیور می‌تواند جیره غذایی دام را تأمین کند و بهره وری را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولید تخم مرغ در استان مرکزی مازاد بر نیاز است، افزود: همچنین بیش از ۷۰ هزار تن مرغ تولید شده مازاد بر نیاز استان، به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در تولید گوشت قرمز استان مرکزی، با حدود ۵۵ هزار تن تولید سومین استان تولید کننده گوشت قرمز در کشور است.
آنجفی بیان کرد: کارخانه تولید مکمل‌ها و ویتامین‌های معدنی اراک از قدیمی ترین تولید کنندگان مکمل دامی کشور به شمار می‌رود که به تازگی بخش تولید مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی این کارخانه به بهره‌برداری رسید.
گفتنی است، همزمان ۴ کارخانه دامپروری و دامداری در استان‌های کرمانشاه، اصفهان و کردستان و با حضور رئیس بنیاد مستضعفان به طور ویدئوکنفرانس مستقر در قره کردستان به بهره برداری رسید.

(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹) ۲۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها