سه شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۹۵۸۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش ۳۰ درصدی تحویل کود اوره پتروشیمی‌ها به بخش کشاورزی

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال تا بیستم دی ماه، درمجموع بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کود اوره ازسوی مجتمع های پتروشیمی به بخش کشاورزی تحویل شده است.

«سید جلال میرهاشمی» افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه تامین نیاز داخل، تا بیستم دی ماه ،تحویل کود اوره به بخش کشاورزی حدود ۳۰درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.
وی اضافه کرد: بدین ترتیب ۹۹ درصد از تعهد پتروشیمی‌ها در این زمینه محقق شده است.
به گفته مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمجموع امسال بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کود اوره ازسوی مجتمع های پتروشیمی به بخش کشاورزی تحویل شده است.
برای تامین پایدار این نیاز و ایجاد امنیت غذایی در کشور، عرضه کود اوره به بخش کشاورزی تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافت.
این در حالی است که با وجود آغاز سرما و با وجود برخی محدودیت ها برای پتروشیمی‌های تولید کننده کود اوره، تولید و عرضه این محصول از روند مطلوب برخوردار است.
بهره‌برداری از واحدهای پتروشیمی درنقاط مختلف کشور،سبب شده که‌ بیش از ۱۰ سال ایران از واردات کود اوره بی‌نیاز باشد و به عنوان یکی از صادرکنندگان مهم این محصول پتروشیمی نیز درجهان شناخته می‌شود.

(سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها