دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۹۵۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

صادرکنندگان به مشوق مالی نیازی ندارند؛ حمایت می‌خواهند

شافعی گفت: صادرکنندگان در این شرایط بحرانی با حداقل حمایت‌ها فعالیت می‌کنند.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم بیست و چهارمین روز ملی صادرات اظهار کرد: صادرکنندگان، جهادگران اقتصادی و تجاری کشور هستند مخصوصا صادرکنندگان ایرانی که در این شرایط ویژه و سخت فعالیت می‌کنند.
او افزود: صادرات امروز به عنوان نوک پیکان حرکت و پیشرفت کشور‌ها انتخاب شده است و ملاک شاخص‌های جهانی برای برآورد اقتصادی کشورها، حضور تجار و کالا‌های هر کشور در بازار‌های بین المللی است.
رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود که ما دنبال رونق تولید، رفاه و معیشت مردم، کاهش نرخ تورم و افزایش درآمد‌ها هستیم که همه این‌ها از راه تجارت کشور امکان پذیر است و نهایتا رونق تجارت زیر سایه صادرات و صادرکنندگان امکان پذیر است.
شافعی ادامه داد: هیچ یک از صادرکنندگان مشوق مالی و پولی نیاز ندارند، تنها چیزی که نیاز دارند، امنیت و آرامش خاطر در مسیر تجارت است، اما در این خصوص هیچ زیر ساختی فراهم نیست و اقدامی صورت نمی‌گیرد.
او تصریح کرد: حرف و عمل در کشور فاصله زیادی دارد و از طرف بخش خصوصی از تریبون‌های مختلف درخواست‌هایی صورت می‌گیرد، اما دریغ از کوچک‌ترین حمایت‌ از تجار؛ بنابراین صادرکنندگان در این شرایط بحرانی  با حداقل حمایت‌ها فعالیت می‌کنند.
رییس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: بخش خصوصی پرچم و نام ایران و کالا‌های ایرانی را در بازار‌های جهانی بالا نگه داشته‌اند، اما دولت روند کار بخش خصوصی را به جای حمایت، مختل کرده است. بخش خصوصی ظرفیت‌های بسیار زیاد و باور نکردنی دارد که در صورت نبود توجه کافی از بین خواهد رفت.
شافعی در پایان اظهار کرد: به لشکر صادرکنندگان کشور کمک کنیم و قوت قلبی برای آن‌ها باشیم تا با نهایت قدرت روبه جلو در راستای پیشرفت کشور اقدام کنند.

(دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹) ۱۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها