دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۹۵۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید محرک رشد و اشتها آور دام با فرمولاسیون گیاهی

بیواستارتر تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش بنیان داروی جدید دامپزشکی است که موجب تحریک رشد و اشتهاآوری برای دام‌های بزرگ می‌شود.

لاله حجازی در خصوص این مکمل گیاهی دامپزشکی گفت: در کارآزمایی بالینی نتایج بسیار خوبی از این دارو به دست آمد و اثبات شد مصرف آن باعث اشتهاآوری و افزایش مصرف خوراک دام می‌شود همچنین این دارو باعث بهبود رشد، ضریب تبدیل و صفات اسکلتی دام نیز می‌شود.
وی این بیواستارتر باریج را مقرون به صرفه دانست و اظهار کرد: امروزه اکثرا از آنتی بیوتیک‌ها به عنوان محرک رشد دام استفاده می‌شود که باعث ایجاد مقاومت دام در برابر آنتی بیوتیک‌ها خواهد شد و با مصرف گوشت و شیر حیوان این مقاومت دارویی در بدن انسان نیز ایجاد می‌شود؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر داروهای گیاهی در حوزه‌های دامپزشکی رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است.
حجازی با بیان اینکه گیاهان و ترکیبات فعال در این محصول تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از رشد میکروب‌های بیماری زا، کمک به هضم و جذب مواد مغذی، افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی دارد، خاطر نشان کرد: این مکمل گیاهی دامپزشکی با فرمولی خاص طراحی شده و باعث افزایش جذب، بهبود اسکور مدفوع در دام همچنین افزایش و بهبود وضعیت سیستم ایمنی شده است.
وی کتان قهوه ای (بَزرَک)، آویشن شیرازی، پونه و رزماری را از گیاهان استفاده شده در این مکمل دانست و یادآور شد: گیاه آویشن با دارا بودن تیمول و کارواکرول به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس، آنتی سپتیک، ضد تب، ضد احتقان و ضد التهاب است، همچنین مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و سبب تسهیل در خروج ترشحات از دستگاه تنفس می‌شود، بنابراین آویشن تاثیر بسیار خوبی بر فعالیت متابولیک فلور دستگاه گوارش دام دارد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص مطالعات انجام شده در زمینه روغن کتان در این بیواستارتر گفت: روغن کتان یکی از غنی‌ترین منابع امگا 3 است که تحقیق های انجام‌شده نشان داده‌ است مصرف اسیدهای چرب در خوراک گوساله‌ها موجب افزایش وزن روزانه، افزایش رشد استخوان، افزایش بازده خوراک و کاهش تعداد روزهای با اسکور نامناسب مدفوع می‌شود، همچنین در مطالعه‌ای استفاده از مکمل‌های اسید بوتیریک، اسیدهای چرب متوسط زنجیر و اسید لینولینک در جیره گوساله‌ها باعث بهبود شاخص‌های سیستم ایمنی شده است.
کارآفرین داروی گیاهی در خصوص تاثیر پونه در برطرف کردن مشکلات روده‌ای گوساله، توضیح داد: پونه به درمان اسهال و بیماری‌های روده‌ای گوساله کمک می‌کند و مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف کرده و موجب تقویت معده و دفع صفرا می‌شود، همچنین پونه به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد باکتریایی همانند آنتی بیوتیک عمل کرده و ضد انگلی قوی محسوب می‌شود.
حجازی در خصوص گیاه رزماری استفاده شده، اظهار کرد: رزماری یکی از بیشترین مقادیر آنتی اکسیدان را در بین گیاهان دارد و اثر ضد میکروبی وسیع، محافظت از کبد، کاهش درد کولیک، ضد تشنج، کنترل سرفه و بهبود علمکرد کلی حیوان را دارد.

(دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها