چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۹۴۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار رسید

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه کشت گندم رو به پایان است، گفت: بنابر آمار تاکنون سطح زیر کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار رسیده است.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشت گندم رو به پایان است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۴ میلیون و ۱۲۶ هزار هکتار گندم دیم و ۲ میلیون هکتار گندم آبی کشت شده است.
او مجموع کشت گندم را ۶ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، میزان سطح کشت فراتر از برنامه رفته است.
افزایش ۱۵۷ هزار هکتاری کشت گندم
اسفندیاری پور با بیان اینکه سال قبل تا این تاریخ، ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار هکتار گندم کشت شده بود، گفت: آمار کشت امسال بیانگر افزایش ۱۵۷ هزار هکتاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
مجری طرح گندم با اشاره به اینکه مشکلی در تولید گندم نداریم، بیان کرد: امسال نیاز کشور از محل تولید داخل و دسترنج کشاورزان تامین‌ می‌شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر استان‌های خوزستان، ایلام، جنوب فارس و اقلیم‌های مشابه در حال مبارزه با علف‌های هرز و کود سرک هستند.
ضرورت همکاری پتروشیمی‌ها با شرکت خدمات حمایتی
اسفندیاری پور در پایان تصریح کرد: تاکنون شرکت خدمات حمایتی کود مورد نیاز کشاورزان را تامین کرده است که انتظار می‌رود تا پایان سال روند تامین به نحو فعلی باشد به طوری که پتروشیمی‌ها با شرکت خدمات حمایتی همکاری لازم را داشته باشند تا کود مورد نیاز در زمان مقرر به دست کشاورزان برسد.

(چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹) ۱۷:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها