شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۹۲۱۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

داستان موفقیت گروه تولیدی مواد غذایی «ب.آ»

گروه تولیدی ب.آ با هدف ارائه بهترین غذای آماده به مشتریان خود پایه ریزی و با درک واقعی از نیازهای مصرف کنندگان، برای ایجاد ساختاری پایدار در آینده، از بهترین افراد شایسته و آموزش دیده بهره برده و با تلفیق تکنولوژی، بازاریابی، نیروی انسانی و تکیه بر نیاز مشتری شکل گرفته است.

نیازهای نرم‌افزاری شرکت ب.آ
 
یکی از نیازمندی های اساسی شرکت ب.آ یکپارچگی و ارتباط مستقیم سیستم پخش و فروش با سایر سیستم‌های کارخانه و تولید بود. به‌دلیل عدم ارتباط همه‌ی فرایندهای مالی و انبارداری و فرایندهای دیگر، لازم بود ورود اطلاعات به شکل دستی بین دو نرم‌افزار انجام شود. از سوی دیگر، در فرآیندهای پخش نیاز بود که فرآیندهای انبار مانند ثبت و رهگیری تاریخ انقضای محصولات را مدیریت شود. در بخش فروش و ویزیت این مجموعه نیاز داشت تا مدیریت کاملی بر اعتبارات مشتریان و هم فروشندگان و ویزیتورها داشته باشد و بتواند سیاست‌های مختلف فروش و تخفیفات و کنترل بازار را به دقت اعمال و پیاده‌سازی کند. همچنین مانند تمام شرکت‌های پخش کنترل و مدیریت تور ویزیت و عملکرد ویزیتور ها یکی از نیاز های اساسی شرکت ب.آ بود. در بخش توزیع نیز لازم بود انعطاف در عملیات مرجوعی، اشانتیون و اعتبارات مشتری وجود داشته باشد و مدیریت به لحظه رویدادها و فرایندهای توزیع هم امکان‌پذیر باشد.

به‌طور خلاصه مهم‌ترین نیازهای نرم‌افزاری شرکت ب.آ عبارتند از:
 
ردیابی تاریخ انقضای محصولات
مدیریت و تفکیک تعدادی و ریالی کالاهای مرجوعی
کنترل اعتبار مشتریان به تفکیک دسته‌بندی
کنترل و مدیریت اعتبارات ویزیتورها
سیاست‌گذاری و مدیریت تخفیفات و اشانتیون‌ها
انعطاف در سیاست‌گذاری‌های فروش
مدیریت مطالبات و اعتبارات وصول نشده
مدیریت عملکرد ویزیت و توزیع
دریافت گزارش‌های متنوع تحلیلی
مدیریت سطوح دسترسی‌های پرسنل به نرم‌افزار
یکپارچگی نرم‌ افزارهای فروش و پخش با سیستم‌های فرایندهای دیگر
دستاوردهای پیاده‌سازی مجموعه نرم افزارهای صنعت پخش همکاران سیستم برای شرکت ب.آ
 
شرکت ب.آ با پیاده‌سازی  راهکار پخش همکاران سیستم توانست به یکپارچگی مورد نظر اطلاعاتی و عملیاتی بین تمام بخش‌های خود دست یابد. از طرفی راهکار پخش امکان مدیریت ضایعات و کاهش قابل توجه هزینه‌ها را برای شرکت ب.آ فراهم کرد. مدیریت عملکرد ویزیتورها باعث بهره‌وری و فروش بیشتر و دقیق‌تر شد. هم‌چنین، با استفاده از امکان موبایل سرویس سرعت و بهره‌وری فرآیند توزیع به‌شکل چشم‌گیری افزایش یافت. کنترل و مدیریت مطالبات هم یکی از دستاوردهای مهم پیاده‌سازی نرم افزارهای پخش راهکاران بود که در کنار تسویه مطالبات مانده و وصول نشده، کمک شایانی به کوتاه کردن دوره وصول مطالبات کرد.
 
به‌طور خلاصه مهم‌ترین دستاورهای پیاده سازی نرم ‌افزارهای پخش راهکاران همکاران سیستم برای شرکت ب.آ به شرح زیر است:
 
یکپارچگی تمام فرایندهای داخلی پخش و ارتباط یکپارچه پخش با تمام فرایندهای مجموعه
ردیابی لحظه‌ای ویزیتورها با استفاده از نرم افزار GIS
کنترل موجودی و تاریخ انقضای محصولات با استفاده از ماژول مدیریت انبار
بالا بردن سرعت و دقت توزیع با استفاده از نرم افزار موبایل سرویس
تغییر و اعمال درلحظه  سیاست‌های فروش بر اساس شرایط بازار
کنترل موجودی و کالای رزرو و اعمال سیاست‌های فروش بر توزیع کالاها
کاهش مطالبات و دوره وصول مطالبات
از زبان مشتری:

خانم صادقی مدیر روابط عمومی شرکت ب.آ
 
مجموعه نرم‌افزارهای راهکاران به عنوان یک راهکار نرم‌افزاری کامل، کمک شایانی به یکپارچه‌سازی عملیات شرکت ب.آ کرد و این یکپارچه‌سازی در بسیاری از سطوح، بر عملکرد مالی شرکت نیز اثرگذار است. تمام دغدغه‌هایی که شرکت‌ها در جدا بودن نرم افزارهای خود و سختی‌های یکسان‌سازی دیتاها دارند، به کمک نرم افزارهای راهکاران پاسخ داده می‌شود. نکته مهم اینکه امکان مغایرت‌گیری نهایی در تمام زیر سیستم‌ها با سیستم اصلی ( دفترکل) وجود دارد. اهمیت یکپارچه‌سازی در این سیستم‌ها، سبب نگارش رساله دکتری مدیر مالی مجموعه ب.آ با عنوان «تاثیر یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی بر عملکرد مالی با تاکید بر نقش واسطه‌ای عملکرد هزینه و کیفیت عملکرد» شد که نشان از اهمیت یکپارچگی در سیستم‌های راهکاران دارد.
(شنبه ۶ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها