دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۹۱۲۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

افزایش سبوس گیری آرد سلامت مردم را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر میزان سبوس گیری آرد به ۱۸ درصد رسیده است که این موضوع سلامت مردم را تهدید می‌کند.

فاطمه عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، اظهار کرد: غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک از سال ۸۶ تحت یک برنامه غذایی کشوری در حال اجرا است و تمام نانوایی‌ها موظف به استفاده از آرد غنی شده برای تهیه نان مصرفی مردم هستند.
 
او افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت تمام کارخانه‌های تولید آرد موظف به تهیه آرد غنی شده با آهن و اسید فولیک هستند. در گذشته قرار بود که آرد نان سنگک به دلیل میزان پایین سبوس گیری آن غنی سازی نشود، اما امروزه این نوع آرد نیز باید غنی سازی شود.
 
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان سبوس گیری آرد نان به ۱۵ الی ۱۸ درصد رسیده است، تاکید کرد: بر اساس آخرین نتایج بدست آمده افزایش میزان سبوس گیری آرد ارتباط مستقیمی با بروز چشمگیر بیماری‌های مختلف مانند دیابت و چاقی در بین مردم دارد.
 
عبداللهی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت میزان سبوس گیری آرد نباید زیاد باشد، زیرا این موضوع سبب می‌شود تا سلامتی افراد در معرض خطر قرار گیرد. آردی که میزان زیادی از سبوس خود را از دست داده سفید رنگ است و برای سلامتی مفید نیست.
 
او ادامه داد: کارشناسان معتقدند که سبوس موجود در آرد نان هرچند موجب تیره‌تر شدن رنگ نان می‌شود، اما برای سلامتی افراد بسیار موثر است.
 
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآوری کرد: جوش شیرین و جوهرقند که برای سلامتی افراد مضر هستند باید از فرآیند تولید نان حذف شوند، زیرا سرطان زا هستند.
(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹) ۱۰:۱۵
فریدون
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ Iran
0
0
0

روز بخیر وقتی مدیر کل محترم مجاز به اعلام مقدار سبوس‌گیری نیستند ( یعنی خیلی ساده نمی توانند انرا کنترل کنند) چطور میتوان اطمینان داشت که کارخانجات ارد ، اهن و اسید فولیک انهم به مقدار لازم اضافه کرده باشند ؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها