دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۹۹۱۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کسب و کار، برندینگ

بهره‌برداری از پروژه «قوطی‌سازی زمزم»

ارزش این کارخانه که با فناوری شرکت شولر آلمان ساخته شده به قیمت امروز بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با مشارکت بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اعلام کرد پروژه «قوطی‌سازی زمزم» این هفته با حضور مقامات ملی و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
هدایت حاتمی  افزود: ارزش این کارخانه که با فناوری شرکت شولر آلمان ساخته شده به قیمت امروز بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه قوطی، در تکمیل زنجیره مواد غذایی و نوشیدنی‌ها یک کالای بسیار بااهمیت است از این رو این پروژه می‌تواند در توسعه و تامین نیاز کارخانه‌های تولید نوشابه و نوشیدنی‌های دیگر بسیار مثمرثمر باشد و البته از بنیاد مستضعفان و بانک صنعت و معدن انتظار داریم که در تکمیل حلقه‌های دیگر این پروژه به خصوص درب قوطی که یک کالای وارداتی و حایز اهمیت است و زمین و زیرساخت راه‌اندازی آن نیز مهیا می‌باشد نیز جدیت داشته و در این راه سرمایه‌گذاری کنند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: ظرفیت تولید این کارخانه بیش از ۱۲ هزار تن در سال است که زمینه اشتغال مستقیم ۱۸۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم سه برابر همین تعداد را نیز فراهم می‌نماید. این پروژه که از یک سال و نیم پیش آماده بهره‌برداری شده بود به دلیل خروج آمریکا از برجام و اتخاذ تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان در مرحله تست نهایی متوقف شده بود و شرکت آلمانی نتوانست برای تست نهایی به ایران بیاید ولی به حول قوه الهی و با همت متخصصان داخلی در حال نهایی شدن است.
 
حاتمی تصریح کرد: برای تکمیل زنجیره تولید قوطی با ۲ نیاز دیگر مواجه هستیم که شامل درب قوطی و کویل آلومینیومی می‌باشد و به علت اینکه مواد اولیه آن در کشور وجود ندارد سالانه ۵۰ هزار تن واردات این ۲ محصول را داریم و از این رو از بنیاد مستضعفان و یا هر سرمایه‌گذار دیگری دعوت می‌کنیم که در این ۲ زمینه‌ فعالیت کنند و دولت نیز تمام امکانات لازم از جمله زمین، تسهیلات و سایر امکانات و حمایت‌های لازم را در اختیارشان قرار می‌دهد.
 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که حدود ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها