شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۹۰۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

چرا باید انجیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

محققان می‌گویند مصرف انجیر می‌تواند سلامت قلب و دستگاه گوارش را تضمین کند.

انجیر یکی از میوه‌های پرطرفدار در رژیم غذایی مدیترانه‌ای و نیز کشور‌های حوزه آسیای مرکزی و خاورمیانه است. ترکیه امروزه بزرگترین تولید کننده انجیر جهان است. در کنار خواص بی نظیر انجیر برای بدن، این میوه در مصارف دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
برای مثال، ایرانی‌ها از انجیر برای درمان زگیل و یبوست استفاده می‌کنند. مردم عمان انجیر را در آب می‌جوشانند و از آن برای درمان سنتی سرفه بهره می‌برند همچنین یونانیان باستان از حجم بالای انجیر برای دفع کرم روده استفاده می‌کرده اند.
 
تحقیقات متعدد از تاثیرات شگفت انگیز مصرف انجیر در جلوگیری از بیماری‌ها حکایت دارد. مهمترین تاثیرات مصرف انجیر شامل موارد ذیل است:
 
۱- کمک به بیماری‌های قلبی: یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد مصرف انجیر باعث کاهش فشار خون و تنظیم ضربان قلب در موش‌ها شده است. محققان می‌گویند به دلیل وجود پتاسیم، فنول‌ها و فلاونوئید‌ها در انجیر، مصرف این میوه می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.
 
۲- تنظیم قند خون: شیرینی طبیعی انجیر باعث ثبات در سطح قند خون می‌شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد ترکیب موادی همچون فلاونویدها، فنولیک اسید، تانین‌ها و ویتامین E منجر به افزایش تولید انسولین و کاهش گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود.
 
 
۳- حرکت راحت مواد غذایی در روده: تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف انجیر می‌تواند باعث تسهیل در حرکت مواد غذایی در روده شود. مطالعات درباره تاثیرات مصرف انجیر در یبوست نشان داد افرادی که از این میوه استفاده می‌کنند دارای حرکات منظم روده هستند و کمتر به یبوست مبتلا می‌شوند.
 
همچنین یک تحقیق که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که از مخلوط انجیر و پودر کتان به طور مداوم و برای ۱۴ روز استفاده کرده اند، از فعالیت منظم روزانه دستگاه گوارش خود و اجابت مزاج خبر دادند. این افراد اعلام کردند روند دفع مدفوع آن‌ها بهتر شده است و به طور روزانه اجابت مزاج می‌کنند همچنین فرآیند دفع مدفوع در آن‌ها با درد کمتر و به سهولت انجام شده است.
(شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹) ۰۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها