سه شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۹۸۷۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
دنیای اقتصاد
سرویس رستوران ها و کافه

شرایط سخت رستوران‌دارها

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران در مورد شرایط نابسامان این صنف هشدار داد. سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی گفت: «با تعطیلی‌های متوالی رستوران‌ها، بیشتر فعالان این صنف ورشکسته شدند به شکلی که اکنون تنها ۳۰ درصد واحدهای این اتحادیه فعال هستند.

 هرچند ستاد کرونا اجازه فعالیت واحدهای بیرون بر این اتحادیه را صادر کرده اما باید گفت تعداد اندکی توانایی این فعالیت را دارند و اکثریت دارای سالن برای پذیرایی هستند و این درحالی است که شرایط برای باز بودن واحدهای صنعتی روزبه‌روز سخت‌تر و عرصه تنگ‌تر شده است.»

 

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران ضمن ابراز نگرانی از تبعات و آثار ادامه تعطیلی اصناف گفت: «سیل عظیم بیکاران جامعه که هر یک دارای سه تا چهار سرعائله هستند برای اجتماع فعلی بسیار زیانبار است، بنابراین دولت باید در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا تدابیری بیندیشد تا جوابگوی افراد بیکار در جامعه باشد، افرادی که ضمن تامین نیازهای شخصی باید جوابگوی خانواده و افراد تحت تکفل خود نیز باشند.

اکنون که در پی ایجاد بسته‌های حمایتی، تصمیم گرفته شده تا ماده ۱۸۶ قانون مالیات را تا پایان سال ۹۹ تعلیق کنند می‌توان امیدوار بود اما متاسفانه تعلیق مالیات به همراه تعطیلی‌های بسیار نمی‌تواند مشکلی را حل کند.»

(سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها