سه شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۸۷۰۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

تذکر اتاق اصناف به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی کرکره نیمه باز

رئیس اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به اینکه آمارها نشان می دهد بیش از ۹۵ درصد واحدهای صنفی در تهران دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کرده‌اند، از تذکر بازرسان به واحدهای صنفی به صورت کرکره نیمه باز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که فروش اجناسی به غیر از فروش اجناس سوپرمارکتی و مواد غذایی اقدام کرده‌اند خبر داد.

قاسم نوده فراهانی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۱۰ هزار واحد صنفی در تهران از رعایت بیش از ۹۵ درصدی مصوبه ستاد ملی کرونا از سوی واحدهای صنفی خبر داد و گفت: با این حال تعداد اندکی از واحدهای صنفی که غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دادند با تذکر بازرسان اتاق اصناف واحدهای صنفی خود را در سطح شهر تهران تعطیل کردند.
وی همچنین با بیان اینکه در نهمین روز از اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی گروههای شغلی ۳ و ۴، مجتمع های تجاری و بازار نشان داد که اصناف اجرای مصوبه را به خوبی رعایت کرده اند و به همین دلیل در سه روز گذشته روند فوتی ها و مبتلایان کرونایی در کشور روند نزولی گرفته،  اظهار امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در معابر و مراقبت‌های ویژه، شاهد کاهش مبتلایان این بیماری منحوس در کشور باشیم.
تذکر جدی به واحدهای صنفی کرکره نیمه باز
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت تعداد اندکی از واحدهای صنفی به صورت کرکره نیمه باز تاکید کرد: ما به این واحدهای صنفی که تعداد آنها بسیار اندک هستند و با این کار سلامت مردم را به خطر میاندازند تذکر می دهیم که همانند سایر همکاران در گروه شغلی ۳ و ۴ بایستی واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند در غیر این صورت با دریافت گزارش‌های مردمی با این واحدهای صنفی برخورد خواهد شد، زیرا این اقدام غیر قانونی آنها جان و سلامتی مردم را به خطر میاندازد.
همچنین به گفته رئیس اتاق اصناف تهران در بازرسی‌های اتاق اصناف از فروشگاه‌های زنجیرهای مشاهده شده است که برخی از این فروشگاه‌ها در سطح شهر تهران به غیر از فروش اجناس سوپرمارکتی و مواد غذایی، قسمت فروش لوازم خانگی و یا پوشاک آنها فعال است که از دیروز تذکر دادیم که فروش به غیر از مواد غذایی در این فروشگاههای زنجیرهای تعطیل شود. در صورتی که فروشگاههای زنجیرهای به این تذکر بازرسان اتاق اصناف در تهران بی توجهی کنند با استفاده از مراجع قانونی و نیروی انتظامی با این فروشگاه ها نیز برخورد قانونی خواهد شد.
واحدهای صنفی مطابق پروانه کسب خود فعالیت کنند
وی در ادامه با بیان اینکه  بر اساس گزارش بازرسان اتاق اصناف از معابر و خیابان‌های تهران بیش از ۹۵ درصد واحدهای صنفی در پایتخت به اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای خود اهتمام ویژه ای داشتند و تاکنون تعداد اندکی در این مورد تذکر گرفتند، تاکید کرد که تمام گروه های شغلی باید حد و حدود قانونی خود را در این شرایط رعایت کنند و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت واحدهای صنفی گروه یک شغلی نباید تداخلی با گروههای شغلی ۲، ۳، و ۴ داشته باشند و هر کدام از این واحدهای صنفی مطابق پروانه کسب خود فعالیت کنند.
فراهانی همچنین خاطرنشان کرد که تمام واحدهای صنفی در گروه شغلی ۱و ۲ باید به ساعت کار خود توجه کنند و توصیه کرد که گروه شغلی ۲ ساعت ۲۰ فعالیت های خود را تعطیل کنند؛ زیرا تردد خودرو در سطح شهر تهران تا جمعه آینده از ساعت ۲۱ تعطیل است.
رئیس اتاق اصناف تهران در پایان بیان کرد: تمام بازرسان اتاق اصناف، وزارت بهداشت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف در سطح شهر تهران نظارت کامل دارند و اگر صاحبان واحدهای صنفی دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر، بار دوم اخطار و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می‌شود.
گفتنی است که با اوج گیری شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا از روز شنبه، اول آذر همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک تعطیل شدند، ادارات دولتی با یک سوک ظرفیت فعالیت کردند و قوانین منع رفت و آمد نیز اجرا شد. البته طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در هفته جاری ادارات تعطیل هستند، مگر آن عده‌ای که حضورشان با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

(سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها