شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۸۶۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کمبود و افزایش روزانه قیمت مواد اولیه مشکل اصلی تولید کنندگان نقل و نبات است

قیمت شکر و خشکبار بسیار افزایش یافته و همین مسئله باعث گرانی کالای نهایی شده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

علی طاهری‌نیا مدیرعامل شرکت نقل، نبات و آب‌نبات نیشکر راگا با اشاره به شرایط کرونایی گفت: از سال 76 فعالیت این شرکت آغاز شده و تلاش داشتیم هر روز محصولاتی را که تولید می‌کنیم با رعایت کامل موازین بهداشتی باشد.
وی ادامه داد: قبل از کرونا حدود 20 کارگر در این کارخانه فعالیت می‌کردند اما بعد از مشکلاتی همچون کرونا و تهیه مواد اولیه مجبور شدیم بخشی از خط تولید خود را تعطیل کنیم و این کار علیرغم میل باطنی بود. البته تلاش کردیم که تعدیل نکنیم و کمترین تعدیل را داشته باشیم.
وی ادامه داد: فقط حدود چهار نفر را تعدیل کردیم آن هم به دلیل کمبود مواد اولیه مجبور به تعطیلی دو خط تولیدی شدیم و هم‌اکنون با یک‌سوم ظرفیت کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: کمبود مواد اولیه و افزایش روزانه نرخ‌ها یکی از مشکلات اصلی ماست و ما نمی‌توانیم هر روز با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت نهایی خود را افزایش بدهیم. قیمت شکر و خشکبار بسیار افزایش یافته و همین مسئله باعث گرانی کالای نهایی شده و قدرت خرید مردم كاهش پیدا کرده است.
طاهری‌نیا ادامه داد: وقتی قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، فروش جنس کمتر می‌شود و در نتیجه ما نیز مجبور هستیم تا تولید را کمتر کنیم و به طبع تعداد کارگر کمتری استخدام کنیم و کارگر بیکار می‌شود.
حامد قجری که یکی از کارگرانی است که هشت سال است در شرکت نقل، نبات و آب‌نبات نیشکر راگا فعالیت دارد،  گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات موجود، شرایط خوبی برای کار فراهم شده و کارفرما تلاش کرده تا کارگران خود را حفظ کند. حقوق ما بر اساس وزارت کار پرداخت می‌شود اما علیرغم مشکلات اقتصادی و کاهش فروش کالا، پرداخت حقوق ما به تعویق نیفتاده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه تعدیل نیرو بسیار کم بوده و هر چند فروش کم شده اما نیازهای کارگران را فراهم کردند.


(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹) ۱۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها