شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۶۱۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی از وام یک میلیونی تا چند میلیارد تومانی

مدیرکل اعتبارات بانک کشاورزی گفت: برای دریافت تسهیلات از یک میلیون تومان کشاورزان تا ۵۰ میلیارد تومان کارخانه‌های بزرگ درخواست داریم که برای توسعه تولیدشان وام می‌گیرند.

محمد رضا پویا فرد ، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی داشته ایم.
 
وی گفت: از این میزان ۴۹۰ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی بوده است و در سال جاری هم تا کنون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال میزان پرداختی‌ها بوده است.
 
او ادامه داد: برای افزایش ارائه تسهیلات برنامه ریزی‌هایی شده است که میزان پرداختی تسهیلات ما در آینده به ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.
 
این مقام مسئول گفت: پیش بینی‌ ما برای امسال این است که در بخش زراعت و باغبانی از نظر تعداد بیشترین تسهیلات را دریافت کنند.
 
پویا فرد گفت: هرسال با توجه به وصول مطالبات تلاش می‌کنیم میزان تسهیلات را افزایش دهیم امسال با توجه به برنامه‌های تجهیز منابعمان که محقق شده است توانسته ایم پرداختی‌ها را داشته باشیم. ماندن منابع در بانک برای ما هیچ منفعتی ندارد و هرچه تسهیلات بیشتری ارائه کنیم هم به نفع خودمان و هم به نفع کشاورزان است.
 
وی ادامه داد: برای دریافت تسهیلات از یک میلیون تومان کشاورزان درخواست داریم تا ۴۰ یا ۵۰ میلیارد تومان کارخانه‌های بزرگ که برای توسعه تولیدشان از ما وام می‌گیرند. علاوه بر این‌ها تکالیفی هم دولت به عهده ما گذاشته است که باید انجام دهیم به طور مثال در زمینه خرید گندم ۵۰ هزار میلیارد تومان تکلیف ما بود که انجام دادیم.
 
این مقام مسئول گفت: در طرح‌های تبدیلی و تکمیلی برنامه هایی وجود دارد که می‌تواند تا ۱۰ هزار کشاورز را پشتیبانی کند که اگر این طرح‌ها نباشد محصولات کشاورزان خراب می‌شود.
 
وی ادامه داد: در سال جاری تا کنون  ۵۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر تسهیلات به ارزش  ۳۹۹ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال گرفته اند که در سال گذشته ۵۳۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات به یک میلیون و ۸۰ هزار نفر پرداخت شده است.
 
پویا فرد گفت: نرخ سودی که ما دریافت می‌کنیم نرخ سود شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد است که عمده وام‌های ما را تشکیل می دهد، ولی در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نرخ سود ما ۴ درصد است. همچنین ۸۰ درصد پرداختی‌های ما زیر ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.
 
او اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات برای بخش کشاورزی تسهیلات قرض الحسنه برای بخش‌های بهزیستی کمیته امداد و وام برای ازدواج هم در نظر گرفته شده است همچنین با توجه به تصمیمی که امسال دولت گرفت به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر وام یک میلیون تومانی پرداخت کردیم.
(شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها