چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۸۵۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

قیمت مرغ در مازندران روی ۲۶ هزار تومان فرود آمد

ستاد تنظیم بازار مازندران در نشست روز چهارشنبه خود قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده را ۲۶ هزار تومان تعیین کرد و نسبت به تخطی از این قیمت به متخلفان هشدار داد.

اعضای ستاد تنظیم بازار مازندران در این نشست که به ریاست استاندار برگزار شد ، مقرر کردند که تولید کنندگان مرغ زنده را به قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تحویل کشتارگاه بدهند تا این ماده پروتئینی به قیمت ۲۶ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.
نمایندگان اتحادیه تولید کنندگان مرغ  و کشتارگاه های مازندران که در این نشست حضور داشتند ، متعهد شده اند طبق مصوبه ستاد از امشب حداقل ۲۰۰ تن مرغ آماده مصرف را طبق قیمت تعیین شده کشتار وارد بازار استان کنند.
نوسان قیمت مرغ در روزهای اخیر به یکی از دغدغه های جدی مسئولان و مردم در مازندران تبدیل شده بود.
قیمت مرغ در مازندران ، استانی که ۱۱ درصد گوشت مرغ کشور را تولید و تامین می کند از ابتدای هفته جاری با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نسبت به هفته پیش بسته به برند کشتارگاهی به کیلویی ۳۵ تا حدو ۴۰ هزار تومان رسید.
التیماتوم استاندار برای رعایت مصوبات
استاندار مازندران در این نشست خطاب به مسئولان اتحادیه تولید کنندگان مرغ ، کشتارگاه ها ، جهاد کشاورزی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی گفت : همه فرایند تولید تا عرضه مرغ باید طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار اجرایی شود.
احمد حسین زادگان گفت : اتحادیه تولید کنندگان باید از امشب فهرست مرغ های تولیدی هر مرغداری را که به کشتارگاه ارسال می شود ، به استانداری تحویل دهد تا راه بر هرگونه تخطی بسته شود.
وی هشدار داد : به هیچ عنوان با کسی تعارف نداریم و اگر صاحبان مرغداری و یا  کشتارگاه خلاف مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کنند ، باید تاوان ضرر و زیان به مصرف کننده و اعتماد عمومی را با جریمه و تعطیلی واحد بپردازند.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که در نشست امروز نمایندگان همه طرف ها از جمله تولید کنندگان و کشتارگاه ها حضور دارند و برای اجرای مصوبات متعهد شده اند ، گفت : قیمت تعیین شده بر اساس محاسبه هزینه تولید در مرغداری و هزینه های دیگر تا رسیدن به دست مصرف کننده است و نباید هیچگونه تخطی از آن صورت گیرد.
حسین زادگان با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکل کمبود نهاده های داملی در کشور ، افزود : امروز عده ای از رنج مردم در شرایط تحریم و کرونا سوء استفاده می کنند و نباید اجازه چنین سوء استفاده ای به آنان داده شود و به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهد شد و تحت هیچ شرایطی کوتاه آمدن در این شرایط معنا ندارد.
استاندار مازندران گفت : همه باید در این شرایط کمک کنیم تا فشار اقتصادی بر مردم کم شود. باید جلوی هر انحرافی در بخش حمایت های دولتی گرفته شود. آنهایی که در این شرایط بد اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و فشار اقتصادی بر مردم را دوچندان می کنند ، باید بدانند به مردم و نظام ظلم می کنند و باید با تشدید بازرسی ها و بازدیدهای میدانی ، متخلفان شناسایی شوند و با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.
همه مرغداران موظف به مصوبه ستاد تنظیم بازار هستند
رئیس اتحادیه مرغداران مازندران هم در این نشست گفت : خوشبختانه تعیین قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای تحویل مرغ در مرغداری ها به کشتارگاه کاملا مطابق با هزینه تولید و سود متعارف است.
عطاء الله حسن زاده افزود : از امشب همه واحدهای پرورش دهنده مرغ گوشتی باید با این قیمت مرغ را تحویل کشتارگاه بدهند و سرپیچی از این مصوبه و امتناع از تحویل مرغ با این قیمت تخلف محسوب می شود.
وی تاکید کرد : این مصوبه همزمان به تمامی مرغداری ها استان ابلاغ شده است و باید اجرایی شود و هر واحدی که نسبت به این مصوبه بی توجهی کند ، به استانداری معرفی می شود.
حسن زاده با تاکید بر این که دلیل افزایش قیمت مرغ در هفته های اخیر کمبود نهاده ها نیست ، گفت : در حال حاضر کمبود تولید به لحاظ کاهش وزن گیری مرغ از حدود سه کیلو گرم به حدود ۲ کیلوگرم در حال اجرا است.
رئیس اتحادیه مرغداران مازندران تولید روزانه مرغ زنده در استان را ۹۰۰ تا یکهزار تن اعلام کرد و بیان داشت : با توجه به تدابیر دولت مبنی بر این که تحویل نهاده های دامی منوط به تحویل مرغ زنده به کشتارگاه و عرضه در بازار است ، به طور یقین در آینده هزینه تولید مرغ به ثبت رسیده و  قیمت هم در بازار حتی از مصوبه فعلی پائین تر خواهد آمد.
بر اساس آمار سالانه در سطح کشور ۲.۵ تا سه میلیون تن گوشت مرغ تولید می شود که ۱۰ تا ۱۱ درصد از این تولید مربوط به ۲ هزار مرغداری دارای مجوز مازندران است.

(چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹) ۱۷:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها