سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۸۵۳۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گزارش مسئولان سازمان شیلات درباره پیشرفت‌ در صید و تولید آبزیان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی از تعیین تکلیف سنددار شدن اراضی کشاورزی تا دو سال آینده خبر داد و همچنین در مورد ممنوعیت صید ترال گفت: از اول آذرماه تا این لحظه گزارشی در مورد صید ترال فانوس ماهیان و ماهیان مرکب و یال اسبی به ما نرسیده است.

معین‌الدین سعیدی  در مورد جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین محور جلسه امروز ما طرح ملی کاداستر اراضی کشاورزی یا سنددار کردن این اراضی بود. متاسفانه روند این اقدام به شدت طولانی شده بود و پیش‌ بینی می‌شد که پنج تا هفت سال طول بکشد اما با توجه به دغدغه نمایندگان و کشاورزان مجموعه منابع طبیعی و معاونت اراضی جهاد کشاورزی متعهد شد که دست کم تا دو سال آینده در این موضوع به نتیجه برسد.
 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی نقش شیلات در اقتصاد دریامحور در جلسه امروز خبر داد و گفت: مسئولان سازمان شیلات ایران امروز گزارش کاملی در خصوص پیشرفت‌هایشان در بحث صید و تولید آبزیان مطابق قانون برنامه ششم توسعه ارائه دادند. همچنین نمایندگان کمیسیون تاکید موکدی بر رعایت حفظ ذخائر آبزیان و حفظ اکوسیستم دریایی داشتند.
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در مورد ممنوعیت صید ترال از یکم آذرماه اظهار کرد: در این جلسه مشخص شد که تا این لحظه گزارشی در خصوص انجام صید ترال فانوس ماهیان و ماهیان مرکب و یال اسبی به سازمان شیلات و کمیسیون کشاورزی نرسیده است. قطعا نهادهای نظارتی نظارت و مراقبت ویژه‌ای روی این موضوع دارند.
 
سعیدی در پایان با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص نهاده‌های دامی فردا در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود تا به موضوع افزایش قیمت مرغ رسیدگی شود.
(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها