سه شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۵۳۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور

مطمئن باشید منافع شما تهدید نمی‌شود / مخالفت رئیس اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق اصناف کشاورزی

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور گفت: اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مخالفت نکند و اعضای اتاق بازرگانی مطمئن باشند که وجود این صنف به منافع آنها ضرری وارد نمی کند.

مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور  گفت:طرح تغییر ساختار نظام صنفی کشاورزی کشور در دولت نهایی شده و به امضای وزرای عضو هیئت نظارت هم رسیده اما تنها شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران این طرح را امضا نکرده و با آن مخالفت می کند.
 
اسدی امضا نکردن این طرح توسط رئیس اتاق بازرگانی کشور را سنگ اندازی بدون مطالعه تعبیر کرد و گفت: رئیس اتاق فکر می کند تشکیل اتاق اصناف کشاورزی کشور در حقیقت پایانی بر امپراطوری وی و همکارانش در اتاق خواهد شد.
 
به گفته اسدی قرار است با اجرای این طرح «نظام صنفی کشاورزی کشور» که اکنون فعالیت می کند تغییر ساختار داده و با نام جدید « اتاق اصناف کشاورزی کشور» فعالیت کند که همان وظایف قبلی که عمدتا ساماندهی کار کشاورزان است را انجام خواهد داد.
 
رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور تصریح کرد: در سالهای گذشته کسانی که در اتاق بازرگانی هستند با نفوذی که داشتند اسم کشاوزری را  هم به ادامه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اضافه کردند و به این ترفند اقدامات انحصاری در اتاق می کنند و نگران هستند که وجود چنین تشکلی به منافع آنها در این اتاق لطمه وارد کند.
 
وی در پاسخ به اینکه اقدامات انحصاری آنها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چیست؟ گفت: اینها تعدادی تجار هستند که به دنبال منافع خودشان هستند و از درد کشاورزان آگاه نیستند و به همین دلیل تلاشی هم برای رفع مشکلات کشاورزان نمی کنند و کشاورزان خرده پا و مظلوم هم نمی توانند عضو این اتاق باشند.
 
اسدی تصریح کرد: کشاورزان استانها تاکید دارند در صورتی که اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق بازرگانی کشور که در حقیقت  همان نظام صنفی کشاورزی کشور است مخالفت کنند به جلوی مجلس آمده و از حقوق خودشان دفاع خواهند کرد.
 
رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور درخواست کرد که رئیس اتاق بازرگانی از تقابل و مخالفت با تشکیل این اتاق دست برداشته و مطمئن باشد که وجو چنین تشکلی به منافع آنها خللی وارد نخواهد کرد.
(سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹) ۱۳:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها