دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۴۹۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مدیرباغبانی: کرمان در کشت زعفران کشور رتبه چهارم را دارد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه برداشت زعفران از نیمه آبان ماه شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد ، گفت: این استان رتبه چهارم را به لحاظ سطح زیرکشت زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است .

مهدی لطفعلی زاده بیان داشت: پیش بینی می شود امسال  بالغ بر پنجهزارو ۱۰۰ کیلوگرم زعفران از یکهزار و 600هکتار مزارع  این استان برداشت شود.
لطفعلی زاده خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت زعفران در استان مربوط به زرند و کمترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ریگان است.
وی با اشاره به اینکه عمده محصول برداشت شده در خود استان کرمان مصرف می شود و بخشی  از آن نیز از طریق استان های مجاور صادر می گردد، گفت: خرده مالکی و سرمازدگی از جمله مشکلات زعفران کاران می باشد.
لطفعلی زاده همچنین افزود: مساعد بودن آب و هوا در این استان و اعطای به موقع تسهیلات به زعفران کاران استقبال کشاورزان برای کاشت زعفران را زیاد کرده است .
وی همچنین جایگزینی محصولات کم آب بر را به جای محصولات آب بر، امکان تولید محصول با کیفیت  و مطابق استانداردهای صادراتی، اشتغالزایی برای نیروی انسانی، فعال شدن صنایع مرتبط نظیر کارگاه های کوچک خانگی فرآوری زعفران را از دیگر مزایای کشت زعفران عنوان کرد.

(دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها