یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۴۷۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حمایت پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاوزی از تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های زایشی

قائم مقام نوآوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از آمادگی و برنامه‌ریزی پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی محققان پژوهشگاه در قالب شرکت‌های اسپین‌آف ( spin-off) و همکاری شتابدهنده‌های تخصصی خبر داد.

دکتر پژمان آزادی در بازدید مهندس شمسایی، معاون مرکز نوآوری شریف از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، گفت: شتابدهنده تخصصی توانا از اوایل امسال، فعالیت خود را در حوزه دارو، مکمل، واکسن و فرآورده‌های طبیعی آغاز کرده است. با توجه به زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب شتابدهنده از قبیل امکانات آزمایشگاهی، پایلوتی و اتاق های تمیز ساخت محصولات داروئی، زمینه‌های خوبی برای همکاری مشترک در زمینه تجاری‌سازی دانش فنی و دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه وجود دارد.
 
وی با اشاره به ارائه پروپوزالی شامل زمینه‌های پیشنهادی همکاری‌های مشترک از سوی مدیران شتابدهنده در این نشست ابراز امیدواری کرد که با ارزیابی آنها بتوانیم کار در یک یا دو زمینه را عملیاتی  کنیم. 
 
آزادی با اشاره به آمادگی پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی محققان این مجموعه در قابل شرکت‌های اسپین‌آف، تاکید کرد: دستاوردهای پژوهشی متنوعی با سطوح بلوغ فناوری (TRL) مختلف در بخش ‌های مختلف پژوهشگاه وجود دارد که امیدواریم با همکاری شتابدهنده توانا بتوانیم در قالب سرمایه‌گذاری ریسک پذیر آنها را به مرحله تولید برسانیم. 
 
قائم مقام نوآوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار کرد: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی درصدد است به منظور حمایت از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های حوزه زیست فناوری کشاورزی، مراکز نوآوری تخصصی راه‌اندازی کند و در این راستا بازدیدهایی را از مراکز نوآوری موفق کشور در دستور کار قرار داده است.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، ایستگاه نوآوری شریف از جمله مراکز نوآوری کشور است که از مردادماه ۹۷ با هدف ایجاد بستری برای استقرار شرکتهای نوپا، استارتاپ ها، شتابدهنده‌ها، صندوق های پژوهش و فناوری و دیگر مجموعه‌های فعال در زیست بوم فناورانه کشور با مساحتی بالغ بر ۲۷ هزار متر مربع راه‌اندازی شده است. 
 
این مجموعه از یک صندوق پژوهش و فناوری، ۶ شتابدهنده، دو مرکز نوآوری، ۵۲ شرکت، پنج فضای کاری مشترک و امکاناتی نظیر مشاوران حقوقی و مالی، اینترنت نامحدود و فضای ورزشی و رفاهی برخوردار است. 
(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹) ۱۵:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها