یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۴۷۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کاهش ۵۰ درصدی قیمت سیب‌زمینی در تابستان

در تابستان امسال متوسط قیمت سیب زمینی یک هزار و ۵۴۶ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ۵۰.۶ درصد کاهش نشان داده است.

مرکز آمار در آخرین گزارش خودت قیمت محصولات و خدمات کشاورزی را طی سه ماهه دوم سال (تابستان ۹۹) منتشر کرد. 

 
طبق این گزارش، در بخش غلات، متوسط قیمت گندم ۲ هزار و ۴۷۴ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ۴۳.۸ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت جو ۲ هزار و ۱۳۴ تومان بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل ٩.٩ درصد افزایش داشته است.
 
در بخش حبوبات، متوسط قیمت نخود در تابستان ۹۹ با ۶۶.۲ درصد افزایش، ۹ هزار و ۷۵۷ تومان و متوسط قیمت عدس با ١٥٣.٧ درصد افزایش معادل ۱۴ هزار و ۶۵۲  تومان بوده است.
 
در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه دوم سال ٩٩، متوسط قیمت هندوانه یک هزار و ۱۹۲ تومان و خربزه ۲ هزار و ۳۲۷ تومان بوده است که به ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل معادل ۱۴۸.۳ و ٨٩.٢درصد افزایش نشان داده است و همچنین متوسط قیمت خیار چهار هزار و ۹۲۵  تومان بوده و در نتیجه ١٢٢.١ درصد افزایش نشان داده است.
 
در بخش سبزیجات، طی این دوره متوسط قیمت سیب زمینی یک هزار و ۵۴۶  تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ۵۰.۶ درصد کاهش نشان داده است. همچنین متوسط قیمت گوجه فرنگی یک هزار و ۱۱۴ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٢١.٧ درصد افزایش داشته ­است. به علاوه متوسط قیمت پیاز با ٣٨.٢ درصد افزایش نسبت به تابستان سال قبل، برابر یک هزار و ۵۶۱ تومان بوده است.
 
دربخش محصولات علوفه‌ای، در تابستان٩٩، متوسط قیمت یونجه ۲ هزار و ۳۷۶ تومان و متوسط قیمت کاه هشت هزار و ۸۵۵ تومان بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٨ و ١٢٠.٥ درصد افزایش داشته است.
 
در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه دوم سال ٩٩، متوسط قیمت زردآلو هفت هزار و ۶۱ ، هلو  پنج هزار و ۳۵۶ و آلبالو ٩٠٠١٥ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ۴۲.۹، ٣٢.٥و ١٠٧.٥ درصد افزایش داشته است. به علاوه متوسط قیمت گیلاس با    ٦٠.٤ درصد افزایش برابر ۱۴ هزار و ۲۴۷ تومان بوده است.  
 
در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه دوم سال ١٣٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ۴۰ هزار و ۷۴۶ تومان و متوسط قیمت یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۳۰ هزار و ۸۷۹ تومان بوده که که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۱ و ٣.٢ درصد کاهش داشته است.
 
در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در تابستان٩٩، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند هشت هزار و ۸۳۷ تومان و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۲ هزار و ۸۷۷ تومان بوده که نسبت به فصل تابستان سال قبل به ترتیب معادل ۷۸.۱ و ٣٠.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
در بخش هزینه خدمات مکانیزه، در سه ماهه دوم سال ٩٩، هزینة شخم زمین زراعی آبی ۳۳۷ هزار و ۷۵۹ تومان و هزینة شخم زمین زراعی دیم ۲۵۲ هزار و ۲۲۲ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۳۳.۸ و ٤٦.١ درصد افزایش داشته است.
 
در بخش دستمزد نیروی کار، در تابستان سال ٩٩، متوسط دستمزد کارگر میوه چین مرد ۱۲۳ هزار و ۲۳۳ تومان بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۵.۵ درصد افزایش و همچنین متوسط دستمزد کارگر میوه چین زن ۸۶ هزار و ۱۰۰ تومان بوده که به این ترتیب نسبت به فصل تابستان سال قبل ٧٠.٧درصد افزایش داشته است. 
(یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹) ۱۵:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها