چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۳۵۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۵۰ هزار هکتار مراتع کشور زیر کشت گیاهان دارویی رفت

رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال بیش از ۵۰ هزار هکتار از سطح مراتع کشور زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

فریبرز غیبی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های جنگل کاری دهلران اظهار داشت: هشت هزار و ۴۲۵ گونه گیاهی در کشور شناسایی شده است که ۲ هزار و ۳۰۰ گونه قابلیت دارویی دارند.
 
وی گیاهان دارویی را از پتانسیل های کشور توصیف کرد و افزود: در این راستا نیز طی سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی برای توسعه رویشگاه های این گیاهان دارویی انجام شده است.
 
رییس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع یادآور شد: در برنامه ششم توسعه ۹ میلیون و ۶۰۰ هکتار از محل طرح های مرتعداری به توسعه گیاهان دارویی اختصاص دارد که برای سال جاری ۵۰ هزار هکتار پیش بینی شده و تا ۸۰ هزار هکتار نیز قابل توسعه است.
 
غیبی از اجرای طرح رو در رو یعنی مدیریت پارک های جنگلی بصورت واگذاری خبر داد و گفت: این برنامه در راستای فرمایش رهبری در خصوص جهش تولید است و در این طرح مدیریت به جوامع محلی و در شهرها نیز به شهرداری ها واگذار می شود.
 
وی افزود: بوستان های جنگلی در قالب یک قرارداد ۱۵ یا ۳۰ ساله واگذار می شوند و برنامه تولید نهال مشارکتی یعنی نهالستان های مشارکتی را نیز دنبال می کنیم.
 
وی گفت: امسال تولید ۲۶ میلیون اصله نهال زراعت چوبی در بخش های دولتی، خصوصی و صنایع در دستور کار داریم که برای ۳۰ هزار هکتار زراعت چوب و ۳۰ هزار هکتار جنگلکاری مورد استفاده قرار می گیرد و از روستاها و جوامع محلی می خواهیم که در این زمینه کمک کنند تا بر اساس قراردادهای ۱۵ ساله گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی انجام دهند.
(چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها