چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۲۴۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۴۴ هکتار

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: در حال حاضر آفت ملخ صحرایی در منطقه بشاگرد استان هرمزگان ریزش داشته و در سطحی بالغ بر ۴۴ هکتار نیز علیه این آفت در همان منطقه مبارزه شده است.

سید محمدرضا میر با بیان اینکه حدود ۱۲ روز پیش اولین ریزش آفت ملخ صحرایی در منطقه بشاگرد استان هرمزگان اتفاق افتاد، اظهار کرد: از آن تاریخ تا کنون براساس آخرین آمار چهار ریزش در منطقه بشاگرد اتفاق افتاد و به دلیل اینکه ملخ ها در سطح کوچکی ریزش کردند مبارزه با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: به طور کل تا کنون در سطحی بالغ بر ۴۴ هکتار علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده و هیچ خسارتی هم گزارش نشده است. البته این تازه شروع ورود این آفت به کشور است و در روزهای آینده این ملخ ها با دسته های متراکم تری وارد کشور می شوند و استان های جنوبی را تحت شعاع قرار می دهند. اگرچه تدابیر لازم برای مبارزه با آنها اتخاذ شده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در این فاز در سطحی بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار مبارزه صورت گیرد، گفت: ملخ های صحرایی برای بازگشت به خاستگاه اصلی شان، یعنی حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان با گذر از هند و پاکستان از ایران عبور می کنند. دسته های این ملخ ها پرتراکم هستند و تنها بخشی از آنها در ایران ریزش می کنند.
وی در پایان با بیان اینکه پیش بینی می شود این ملخ ها تا ابتدای بهمن ماه در کشور باشند و مجددا در ماه های بعد دسته های دیگر آنها به کشور وارد شوند، گفت: دو سال است که جمعیت آفت ملخ صحرایی به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی در خاستگاه شان طغیانی شده و با حجم انبوهی از این آفت مواجه هستیم.
به گزارش ایسنا، ابتدای آبان ماه اولین دسته ملخ صحرایی برای زمستان گذرانی از سمت کشورهای هند و پاکستان  کشور وارد شد و در منطقه بشاگرد استان هرمزگان ریزش کردند که براساس اعلام سازمان حفظ نباتات دسته وارد شده دارای تراکم ۲۵ تا ۵۰ عدد در هر متر مربع و از نوع ملخ بالغ بالدار بود.

(چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹) ۱۶:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها