سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۸۲۰۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

همکاری سه‌جانبه ۳ نهاد برای شتاب توسعه صنعت نیشکر

با امضای تفاهم نامه سه جانبه، فناوری‌های نوین به منظور افزایش ارزش افزوده و کاهش آثار زیست محیطی نیشکر به این حوزه نفوذ خواهد کرد.

همکاری سه جانبه برای ایجاد تحول و افزایش بهره‌وری در صنعت کشاورزی با امضای سه جانبه میان ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به امضا رسید.
 
این تفاهم نامه در راستای کاهش هزینه تولید، افزایش ارزش افزوده و کاهش آثار زیست‌محیطی نیشکر به امضا رسید.
 
بر اساس آمارها سالانه می‌توان از باگاس نیشکر چهارمیلیون تن خوراک دامی تولید کرد. سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان بزرگترین سازمان تحقیقاتی کشاورزی کشور با بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۲۳ موسسه مادر، ۳۴ مرکز و ۳۰۰ ایستگاه و پایگاه تحقیقاتی در سراسر کشور می‌تواند یک ظرفیت بسیار بزرگی برای مدیریت پس‌آمدها و پساب‌های تولید شده از مزارع نیشکر و ایجاد پالایشگاه زیستی در کنار صنعت نیشکر کشور باشد.
 
در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نفوذ فناوری به صنایع بزرگ را یک الزام ملی دانست و گفت: معاونت علمی و فناوری همیشه به دنبال تحقق نفوذ فناوری در صنایع بزرگ برای افزایش ارزش افزوده، کاهش آثار زیست‌محیطی و هزینه تولید است.
 
بر اساس اعلام معاونت علمی، وی همچنین بیان کرد: کاهش و پذیرش ریسک ورود شرکت‌ها به فناوری‌ها یکی از رسالت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ کاری که به نفوذ فناوری در کشور کمک می‌کند. کار فناوری این است که روش‌های اقتصادی و سودمند را به جای راه حل‌های پرهزینه سنتی می‌نشاند.
(سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها