پنج شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۲
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۸۰۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فراورده های روغنی

موافقت وزارت صمت با افزایش خوراک کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ظرفیت خوراک شرکت روغن نباتی گلناز کرمان گفت: تلاش ما بر این است به زودی با افزایش ظرفیت خوراک این شرکت افزایش تولید و بازگشت کارگران بیکار شده در فاز نخست تا ظرفیت ۴۰۰ نفر را به اشتغال شاهد باشیم.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" روز پنجشنبه در نشست و بازدید مشترک معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت صمت و رییس سازمان توسعه تجارت از شرکت روغن نباتی گلناز افزود: به زودی خوراک مورد نیاز تولید شرکت روغن نباتی گلناز افزایش پیدا خواهد کرد و سبب افزایش تولید این کارخانه می شود. 
وی با اشاره به بازدید و نشست مشترک معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت صمت و رییس سازمان توسعه تجارت از کارخانه روغن نباتی گلناز اظهار کرد: خوشبختانه در طول ماه های اخیر با پیگیری مستمر انجام شده مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان در موضوعات مالیاتی، بیمه ای و بانکی رفع شد.
پورابراهیمی خطاب به معاون وزیر صمت تاکید کرد: مشکلات فرآروی کارخانه گلناز کرمان بر طرف شده و همکاری خوبی در بخش ملی و استانی در راستای احیای این شرکت اتفاق افتاده و تنها مشکل موجود در زمینه فعالیت کارخانه روغن نباتی گلناز تامین خوراک، روغن خام و مواد اولیه کارخانه است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تولیدات شرکت روغن نباتی گلناز کالاهای اساسی است و به شدت مورد نیاز مردم و از طرفی حوزه قیمت گذاری بر آنها وارد است، لازم است این کارخانه به ظرفیت قبلی که بیشترین ظرفیت تولید جنوب شرق کشور و دومین کارخانه تولید روغن در ایران بود، برسد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: متاسفانه به دلیل تعطیلی و تولید اندک چند سال اخیر کارخانه گلناز که مبنای محاسبه تعیین خوراک در شرایط کنونی برای شرکت های روغن نباتی شده وضعیت روغن خام اختصاص یافته به این شرکت بسیار اندک است و نمی تواند پاسخگوی تولید و هزینه های تولید این شرکت باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: وزارت صمت هر چه سریع تر ظرفیت خوراک این شرکت را تا سقف ۱۵ هزار تن در ماه افزایش دهد و در صورتی که وضعیت قیمت گذاری روغن مصرفی نیز حل شود موضوع تولید برای صادرات نیز در دستور کار این کارخانه قرار خواهد گرفت.
پورابراهیمی تصریح کرد: البته پیشنهاد همزمان ما برای موضوع تولید داخل کشور این است که از روش عبور موقت مواد خام برای تولید محصول نهایی به منظور صادرات به کشورهای همسایه استفاده شود که این مهم یکی از ظرفیت هایی است که کارخانه روغن نباتی گلناز می تواند به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه بعد از بازدید و مذاکره با مدیران شرکت گلناز توافقات لازم بین معانان وزارت صمت مقرر شد بر اساس این رویکرد افزایش ظرفیت خوراک کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان را ظرف هفته آینده در دستور کار قرار گرفت که این اقدام موجب افزایش ظرفیت تولید و تامین روغن مورد نیاز مردم در مناطق جنوبشرق کشور و برگشت تعداد زیادی از کارگران به کار خواهد شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است بزودی با افزایش ظرفیت خوراک شرکت روغن نباتی گلناز افزایش تولید و بازگشت کارگران بیکار شده در فاز نخست تا ظرفیت ۴۰۰ نفر به اشتغال شاهد باشیم.
 
(پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹) ۲۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها