دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۷۹۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش قیمت لبنیات نداریم/ آغاز توزیع برنج از فردا

رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، از توزیع ۳۰ هزار تن برنج از فردا در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه اقتصادی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شود.

عباس قبادی، امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارش وضعیت و قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی اعلام شد که نشان می‌دهد نسبت به ماه گذشته به غیر از یک یا دو قلم کالا در سایر کالاها شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.
وی با اشاره به افزایش قیمت اخیر در بازار برنج اعلام کرد: در این جلسه مصوب شده ۳۰ هزار تن برنج از ذخایر کشور در سطح ۳۱ استان با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و مصرف کننده حداکثر ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شود و این مصوبه از فردا اجرا خواهد شد و استان ها می توانند برای تحویل برنج اقدام کنند. 
قبادی در ادامه درباره رسوب کالاهای اساسی در گمرک نیز گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه اقتصادی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شود. این تصمیم فعلاً برای کالاهای اساسی آغاز شده اما به کالاهای واسطه‌ای و مورد استفاده در بخش تولید هم خواهد رسید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر در تولید روغن وقفه ایجاد شد، تصریح کرد: از هفته گذشته این وقفه برطرف شده و با افزایش تولید و عرضه به بازار مشکل بازار روغن در حال حل شدن است.
وی همچنین وعده داد که تا پایان هفته در بازار روغن خوراکی مشکلی وجود نداشته باشد و به وفور در فروشگاه‌ها یافت شود و گفت: مشکلاتی در زمینه مواد اولیه و انتقال روغن خام به کارخانجات وجود داشته که باعث ایجاد وقفه در تولید و عرضه روغن شد. اما به طور کلی در بحث تامین روغن در کشور وجود ندارد.
این مقام مسئول همچنین از کاهش جوجه ریزی خبر داد و گفت: در این زمینه مقرر شده مشکل تولیدکنندگان مرغ برطرف شود و جوجه ریزی افزایش پیدا کند. بنابراین تا با نزدیک شدن به انتهای سال شرایط بازار مرغ بهتر خواهد شد. رفع مشکلاتی که چند وقت یک بار در بازارهای مختلف ایجاد میشود نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها در بخش تامین و تخصیص ارز است. همچنین مقرر شده این هفته نظارت بر بازار پیگیری شود.
شیر گران نمی‌شود
قبادی درباره افزایش قیمت شیر و لبنیات نیز گفت که افزایش قیمت در این بخش مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست و افزایش صادرات محصولات لبنی و افزایش قیمت شیر خام باعث نوسانات در بازار محصولاتی شده که مشمول قیمت گذاری نیستند، اما تا این لحظه کالاهای لبنی مشمول قیمت گذاری با قیمت قبل عرضه می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش قیمت لبنیات وجود دارد تاکید کرد فعلا این احتمال منتفی است.
این مقام مسئول در پایان در پاسخ به اینکه آیا ستاد تنظیم بازار قصد ورود به بازار خودرو را دارد نیز تصریح کرد: در حال حاضر شیب قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی است و ضرورتی برای ورود به این بازار نمیبینم اما اگر مسئولان کشور در این زمینه درخواستی داشته باشند مطیع هستیم.
 
(دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹) ۱۸:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها