دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۹۷۹۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس فراورده های روغنی

۳۰ هزار تن روغن خوراکی در هفته جاری به دست تولیدکنندگان می‌رسد

مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اخذ ۲۰ هزار تن سهمیه روغن طی مذاکره با معاونت بازرگانی وزارتخانه و شرکت بازرگانی دولتی ایران از اختصاص ۳۰ هزار تن روغن خوراکی دیگر طی چند روز آینده به تولیدکنندگان خبر داد.

«محسن صفدری» امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح یک واحد تولیدی استحصال دانه کاکائو در یکی از شرکت‌های بزرگ تولید شیرینی و شکلات کشور، افزود: به این ترتیب کمبود شدید اخیر روغن خوراکی در زنجیره تولید محصولات شیرینی و شکلات، تا حدودی برطرف می‌شود.
 
وی یادآور شد: ماه گذشته صنایع شیرینی و شکلات با مشکل افزایش قیمت مواد اولیه بسته‌بندی مواجه شدند، به طوری که قیمت پایه ۱۹ هزار تومان به ازای هر کیلو محصول "بیوپپه" تولیدی شرکت‌های پتروشیمی در بورس، با ۶۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان و شرکت‌ها می‌رسید.
 
صفدری خاطرنشان کرد: در نهایت با تعدیل سهمیه‌ای که از سوی وزارتخانه انجام شد، اکنون با کاهش رقابت و کاهش قیمت در این ماده اولیه مورد نیاز صنایع بسته بندی مواجه هستیم.
 
 وی تاکید کرد: همه تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از تولید است.
 
 این مقام مسوول با اشاره به افتتاح واحد تولیدی استحصال دانه کاکائو خاطرنشان کرد: بخشی از نیاز ۸۰ میلیون دلاری کشور به واردات کاکائو به همت شرکت پارس مینو برطرف شده و به خودکفایی نسبی خواهیم رسید.
 
پیشتروزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلی در تامین نیازهای اساسی مردم وجود ندارد و در نیمه دوم سال، افزایش واردات این کالاها در دستور کار قرار خواهد گرفت.
(دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹) ۱۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها