یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۷۹۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه سال‌جاری به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید که با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.

مهدی میراشرفی - رئیس کل گمرک ایران - ضمن اعلام این مطب، وضعیت تجارت خارجی در هفت ماه اول امسال را تشریح کرد و گفت: وزن کل کالاهای مبادله شده در هفت ماهه امسال ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت سهم صادرات از کل تجارت خارجی ۶۵ میلیون و ۵۷۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بود که از کل واردات کشورمان در این مدت ۱۳.۸ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است.
 
طبق اعلام گمرک، میراشرفی گفت: طی هفت ماه سال‌جاری عمده مقاصد کالاهای صادراتی به ترتیب عراق با ۴.۸ میلیارد دلار، چین با ۴.۴ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با۲.۲ میلیارد دلار، ترکیه با ۱.۴ میلیارد دلار و افغانستان با ۱.۳ میلیارد دلار بود.
وی افزود: کشورهای عمده طرف معامله واردات نیز به ترتیب شامل چین با ۵.۱ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۴.۷ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۲ میلیارد دلار، هند با ۱.۲ میلیارد دلار و آلمان قریب یک میلیارد دلار بودند.
 
(یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹) ۲۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها