یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۷۹۴۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیش‌بینی تولید ۸۰۰۰ تن بذر گواهی شده غلات در استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال تولید نزدیک به هشت هزار تن بذر گواهی شده غلات در استان برآورد شده است.

محمد زاهدی اظهار کرد: بیش از ۲۴ محصول زراعی و ۱۷ محصول باغی در سطح استان تولید می‌شود.
وی مجموع تولید محصولات زراعی استان را سالانه بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تولید بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول زراعی تا پایان سال جاری پیش بینی می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش قابل توجه تولید چهار محصول عمده گندم، جو، ذرت و یونجه در استان عنوان کرد: سالیانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن ذرت در استان تولید می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود نزدیک به ۵۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای داشته باشیم.
زاهدی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تحویل و ۳۵۰ هزار تن نیز تولید شد، اظهار کرد: در سال جاری میزان گندم تولیدی به بیش از ۴۰۰ هزار تن رسیده است.
به گفته وی نزدیک به ۱۸۰ هزار تن جو در حال تولید است که حاکی از افزایش ۴۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: میزان تولیدات باغی استان تا سال گذشته نزدیک به ۳۷۰ هزار تن بود و امسال به ۴۳۰ هزار تن رسیده است.
زاهدی گفت: در راستای افزایش تولیدات باغی و زراعی استان اقدامات آموزشی، بحث‌های ترویجی انجام شده و پشتیبانی نیز به گونه‌ای بوده است که نسبت به سال‌های گذشته بذر گواهی شده بیشتری تولید و توزیع شده است.
وی افزود: سال‌های قبل نزدیک به چهار هزار تن انواع بذرهای گواهی شده در غلات تولید می‌شد و امسال تولید و توزیع نزدیک به هشت هزار تن بذر گواهی شده غلات برآورد شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: رتبه استان در بحث تولیدات باغی در بین اول تا سوم و در محصولات زراعی بین هشتم تا دوازدهم قرار دارد.
 
(یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹) ۲۰:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها