شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۷۸۷۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس تغذیه و سلامتی

10 قانون مهم غذا خوردن را فراموش نکنید!

متخصص تغذیه با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در حفظ سلامتی بدن، گفت: ‌10 اصل مهم در هنگام غذا خوردن را همیشه مد نظر داشته باشید.

ودود خوش طینت متخصص تغذیه درباره «نقش موثر تغذیه در سلامتی بدن»، گفت: وقتی هر غذایی وارد بدن می‌شود تمام سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تأمین می‌کند و اگر غذای مصرفی مفید یا مضر باشد، دقیقاً همان اثر را در بدن خواهد گذاشت.
 
وی ادامه داد: اگر نوع غذای مصرفی با مزاج هماهنگی داشته باشد، هیچ نوع بیماری تولید نخواهد کرد، اما اگر این تناسب بهم بخورد قطعاً بیماری‌هایی را به وجود می‌آورد.
 
این متخصص تغذیه توصیه کرد: تا گرسنه نشده‌اید، سمت غذا نروید، آرام آرام غذا بخورید، غذا را کامل جویده و قورت دهید. سیر نشده، دست از غذا بکشید و غذایتان را با مزاج خود سازگار کنید.
 
خوش طینت افزود: در بین غذا خوردن آب ننوشید؛ چراکه بخش عمده بیماری‌ها از جمله کبد چرب، ناشی از بد غذا خوردن و در حین غذا خوردن نوشیدن مایعات است.
 
این متخصص تغذیه با بیان اینکه غذاهای سرد مزاج را پایه غذاهای مصرفی خود قرار ندهید، بیان داشت: غذاها را متناسب با فصل بخورید؛ در فصل‌های سرد، غذاهای گرم و در فصل تابستان، خنکی و غذاهای سرد مصرف شود.
(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها