شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۷۸۵۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی افزایش ۳۵ درصدی سرانه مصرف قارچ/ قیمت هر کیلو قارچ ۳۲ هزار تومان شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به گرانی گوشت و مرغ و جایگزینی قارچ پیش بینی می‌شود که سرانه مصرف این محصول پروتئینی ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش قیمت هزینه‌های تولید قارچ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت مواد اولیه کامپوست، خاک و سایر هزینه‌های تولید افزایش چشمگیری داشته است.
وی درباره تاثیر گرانی قیمت گوشت و مرغ بر سرانه مصرف قارچ افزود: افزایش قیمت گوشت و مرغ بر مصرف پروتئین‌های جایگزین همچون قارچ و سویا کمک می‌کند.
رجبی قیمت تمام شده هر کیلو قارچ را بالای ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو قارچ فله درب کارخانه با نرخ ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان و بسته بندی ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: با توجه به شرایط بازار، قیمت تمام شده هر کیلو قارچ در برخی واحد‌ها بالای ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان است که با این وجود سود تولیدکنندگان بیش از ۱۰ درصد نیست.
وی از افزایش ۱۵ درصدی تولید قارچ خبر داد و گفت: با وجود افزایش تولید قارچ در فصل سرما، عرضه و تقاضا همخوانی دارد.
رجبی سرانه مصرف قارچ را ۱ کیلو تا ۱.۸۰۰ گرم اعلام‌کرد و افزود: با توجه به سالم بودن قارچ به عنوان یک محصول پروتیئنی پیش بینی می‌شود که سرانه مصرف در پی گرانی گوشت و مرغ ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد.
این مقام مسئول در پایان از توقف صادرات قارچ خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صادرات رسمی قارچ انجام نمی‌شود، پیش بینی می‌شود که تا پایان کرونا صادراتی نداشته باشیم.
 
(شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹) ۰۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها