چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۵
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۹۷۸۲۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

دام زنده در بورس کالای کشاورزی عرضه خواهدشد

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، گفت: با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس مراحل اداری عرضه دام زنده و گوشت در بورس کالا در حال انجام است.

اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی دام سبک کشور در تاریخ ۹۷/۴/۲۳ بنا به درخواست تعدادی از تعاونی‌های گوسفندان داران تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و مجوز سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با حضور ۱۳ عضو در ۳ استان تشکیل شد.
 
افشین صدر دادرس در این باره گفت: در حال حاضر این اتحادیه دارای ۳۵ عضو در ۱۴ استان می‌باشد از ابتدای سال تاکنون مجوز تشکیل ۱۰ شرکت تعاونی دام سبک در استان‌های کشور و از جمله ۵ استان جدید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی صادر شد.
 
وی بیان داشت: تعداد دام سبک تحت پوشش این اتحادیه حدود ۷میلیون رأس است که از این ۷میلیون رأس، ۲۵ درصد به عنوان دام قابل عرضه وارد بازار می شودکه می‌تواند در متعادل سازی بازار نقش مؤثری داشته باشد.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: این اتحادیه برای رفع موانع تولید در سال جهش تولید، طرح حمایت از تولید دام سبک روستایی و نیمه صنعتی به ستاد جهش تولید وزارت جهاد کشاورزی ارائه نموده و در حال پیگیری جهت عملیاتی شدن آن است.
 
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، گفت: امیدواریم اتحادیه مرکزی دام سبک با توجه به سابقه کم تشکیل آن در راستای حل موانع تولید محصولات دامی گام‌های اثر بخشی بردارد.
 
صدر دادرس خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال پیگیری عرضه دام زنده و گوشت در کشور هستیم در این راستا پیشنهاد عرضه دام زنده از طریق بورس کالا کشاورزی مطرح شده که با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی و موافقت سازمان بورس مراحل اداری آن در حال انجام است این اتحادیه به منظور تکمیل زنجیره تولید در حال مذاکره با چند شرکت بسته بندی می‌باشد تا به این ترتیب بتواند محصولات گوشت تولیدی اعضا را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه نماید همچنین با توجه به ممنوعیت صادرات پشم از کشور این اتحادیه در خواستی را برای جداسازی ردیف تعرفه پشم رنگی از پشم سفید به سازمان توسعه تجارت ارسال که با موافقت مراجع ذیربط در وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی در پی طی مراحل اداری تعیین تعرفه جدید می‌باشد.
 
افشین صدر دادرس در پایان افزود: با توجه به مشکلات تأمین نهاده‌های وارداتی این اتحادیه تمام تلاش خود را برای تأمین نهاده‌های مورد نیاز اعضا از منابع داخلی به کار برده همچنین در این راستا تفاهم نامه‌ای را با اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور منعقد نموده تا از طریق شبکه اتحادیه مذکور در کشوربتواند بخشی از نیازمندی‌های دام‌های تحت پوشش را تأمین نماید.
(چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹) ۲۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها